دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری:

قهوه خانه ها و سفره خانه های غیر مجاز مرکز فرماندهی اغتشاشات اخیر بود

خبرگزاری بسیج: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، قهوه خانه ها و سفره خانه های غیر مجاز را از مهم ترین عوامل بحث اغتشاشات در سطح استان دانست و گفت: براساس تحقیقات و گزارشات، مرکز فرماندهی و هماهنگی اراذل و اوباش در بحث اغتشاشات، قهوه خانه ها و سفره خانه های غیر مجاز بوده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۶۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، اولویت دستگاه قضا در شهرستان ری است، اظهار داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، ساماندهی اصناف غیر مجاز را در دستور کار قرار دادیم که در همین زمینه بر روی سفره خانه و قهوه خانه های متمرکز شدیم چون طبق برآوردها و تحقیقات مشخص شد که قهوه خانه ها و سفره خانه های غیر مجاز مرکز فرماندهی و هماهنگی اراذل و اوباش در اغتشاشات بودند و این مراکز غیر مجاز چون تحت کنترل نیستند مستعد ارتکاب جرم هستند و مواد مخدر و مشروبات الکلی در این مراکز توزیع می شود. همچنین منشاء درگیری های خیابانی و نزاع های منتهی به جرح شدید و قتل  قهوه خانه های غیر مجاز هستند که ما اقدام به پلمب این مراکز کردیم و مراکز مجاز را هم تحت کنترل و مراقبت بیشتر قرار دادیم.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر شهرری جزو معدود شهرستانهایی بود که به توفیق و هماهنگی تمامی مسئولان اطلاعاتی، قضایی و انتظامی هیچ گزارشی از اغتشاشات نداشتیم و به کمک شهرستان های دیگر برای مقابله با اغتشاشات شتافتیم.

نوفرستی در ادامه از برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد و گفت:  در سه ماهه نخست امسال 133 مورد ساخت و ساز غیرمجاز  در شهرستان ری تخریب و ۲۲ هکتار از اراضی   کشاورزی آزادسازی شده است.

وی گفت: تعداد اخطاریه های دستگاه قضایی برای با ساخت و سازهای غیرمجاز در سال گذشته ۳۷ فقره بود  که این تعداد در سه ماهه نخست امسال به ۸۱ فقره افزایش یافته است.

همچنین در سال 98  تعداد ۲۸۰ مورد ساخت و ساز  غیر مجاز تخریب شد که این رقم از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۳۳ فقره بوده است..

  دادستان شهرری همچنین  موجودی پرونده های شعب تحقیق و اجرای احکام در سال 98 را 14000 پرونده اعلام کرد و گفت: 42 هزار پرونده وارده ما  به آن موجودی اضافه می شود و  در سال 98 بهترین شهرستان در سطح استان از حیث کسر موجودی پرونده ها بوده ایم که 500 پرونده از این تعداد را کاهش دادیم و سال 99 با 500 پرونده وارده کمتر و 500 پرونده مثبت داشتیم و در حقیقت سال 99 را با هزار پرونده عملکرد مثبت آغاز کردیم و با توجه به موقعیت خاص ری به عنوان قبله تهران و وجود امام زادگان واجب التعظیم و سومین مقصد زیارتی کشور است، زیبنده نیست این همه حجم جرایم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه مدونی برای شش ماه تعریف کردیم، افزود: جلساتی با مسئولان حوزه های ذیربط برگزار و مصوبات را ابلاغ کردیم  که در کوتاه مدت  آثار خودش را نشان داد ودر دراز مدت هم آثار خودش را نشان می دهد.

 نوفرستی در بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی، گفت: 80 درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند که 11 دستگاه متولی باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند اما متاسفانه کار خود را به نحو احسن انجام نداده اند که در همین زمینه جلساتی با حضور دستگاه های ذیربط از جمله: نیروی انتظامی، وزارت کار، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری ، آموزش و پرورش، صدا وسیما و ... برگزار و وظایف دستگاه ها از جمله  وضعیت بیمه، آموزش، تحصیل اطلاع رسانی و... را گوشزد و تاکید کردیم همه باید پای کار باشند  که با پای کار آمدن دستگاه ها 80 درصد مشکلات حل می شود.

دادستان شهرری با توضیح شرایط پذیرش معتادان ماده 16 گفت: برای سم زدایی معتادان متجاهر سه ماه در مراکز بازپروری اقامت اجباری و نگهداری می شوند اما80 درصد اینها بازگشت مجدد دارند و بعد از سه ماه رها سازی باز هم دستگیر و به این مراکز بازگردانده می شوند. اگر اداره ای وظیفه قانونی خود را بخوبی انجام دهد سم زدایی، وابستگی جسمی و روانی آنها حل شود بحث بهداشت، حرفه آموزی انجام شود دیگر شاهد بازگشت آنها نخواهیم بود اما متاسفانه یک دور باطل است و سه ماه در این مراکز نگهداری می شوند که تا سه ماه هم می توانند تجدید شود اما مشکل آنها حل نمی شود لذا هر دستگاه که وظیفه قانونی خود را انجام نداده باشد باید پاسخگو باشد.

  نوفرستی در خصوص پیش فروش آپارتمان هم گفت:   بخاطر عدم رعایت موارد قانونی تعداد پرونده های پیش خرید آپارتمان ها در محاکم قضایی شهرستان ری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شهروندانی که قصد پیش خرید آپارتمان دارند، باید براساس قانون موارد مورد معامله  در دفاتر رسمی ثبت اسناد ثبت شود در غیر این صورت عواقب آن برعهده خریداران است وی افزود: برای متهمان پرونده پیش فروش آپارتمان های پروژه آفتاب ری نیز مجازات سنگین درنظر گرفته شده است، همچنین برای جلوگیری از ضرر و زیان شهروندان، مقرر شده است شهرداری ها تمامی پروژه های بزرگ ساختمانی را به دادستانی معرفی نمایند تا پیش فروش ها زیر نظر کارشناسان دادگستری انجام شود.

 نوفرستی در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: شهرستان ری در مسیر ترانزیت مواد مخدر استان تهران قرار دارد و با تلاش ماموران نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی 1875 تن انواع مواد مخدر در سال ۹۸ در این شهرستان کشف شده است که از میزان ۲۳۰ کیلوگرم هرویین، 1300 کیلوگرم تریاک، ۲۰۰ کیلوگرم حشیش و ۲۵ کیلوگرم شیشه بوده است.

نوفرستی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر شهرستان ری در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷   حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است، افزود: ۴۳ قاچاقچی، ۱۰۵ حمل کننده، ۲۰ نفر نگهدارنده و 1241 توزیع کننده مواد مخدر و   4564 معتاد متجاهر پارسال در شهرستان ری دستگیر شده اند که در مقایسه با سال ۹۷ ۴۴ درصد افزایش یافته است.

  همچنین در سه   ماهه نخست امسال ۸۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان گردان   کشف و 1562    قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شده اند.

 

 

           

ارسال نظرات
آخرین اخبار