خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی و در حفاظت از منابع طبیعی؛

اجرای طرح «دیده بان حریق» در آذربایجان شرقی

با همکاری بسیج سازندگی و مدیریت بحران و منابع طبیعی تفاهم نامه ای با موضوع «دیده بان حریق» بین بسیج سازندگی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی امضا شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۶۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی، در جلسه  امضای تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی با منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از جنگل های ارسباران، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست که نیاز کار جمعی است و افزود: هر جا بحرانی باشد، نیروهای مردمی بسیج اولین گروهی است که حضور می یابند.

محمد اسکندری اظهار کرد: جنگل ها ثروت عظیم ملی هستند که صیانت از آن باید دغدغه همگانی باشد و همه برای مراقبت از جنگل ها باید پای کار بیایند.

وی وظیفه ذاتی بسیج را خدمت به کشور و مردم توصیف و بیان کرد: بسیج در همه حوادث و بحران ها حضور دارد و چون در مواقع سیل و زلزله بسیج جزو اولین گروه های امدادی در منطقه است مردم حضورشان را پررنگ می بینند در حالی که در بیشتر زمینه ها از جمله راه روستایی، آبرسانی به روستا و مسکن محرومان، نیروهای بسیج سازندگی باخلوص و گمنامی تلاش می کنند.

اسکندری با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری صیانت از جنگل ها اظهار کرد: امیدوارم این امر نقطه عطفی برای کل کشور باشد تا از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی برای صیانت از منابع طبیعی و جنگل ها استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تجربه تلخ آتش سوزی جنگل های خداآفرین در سال گذشته، توسط مسولان استانی تدبیری اندیشیده شد تا از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شود.

رحیم مهردادی افزود: موضوع تجهیزات و پیش آگاهی حریق که جزو دغدغه مسوولان استان بود، پیرو مکاتبات با ریاست جمهوری استفاده از ظرفیت استان ها با همکاری بسیج سازندگی، مدیریت بحران و منابع طبیعی به همه استان ها واگذار شد و بر این اساس تفاهم نامه ای با موضوع «دیده بان حریق» بین بسیج سازندگی و منابع طبیعی امضا شد.

وی در تشریح این طرح گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بومی بسیج در ۲۸۰ هزار هکتار از جنگل های استان واقع در ۶ شهرستان، موضوع دیده بانی گشت حریق، گزارش به موقع حریق، ساماندهی نیروهای بومی به منظور اطفا حریق، تهیه و توزیع بروشور اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به نبود مقدمات اساسنامه، با حضور کارشناسان دو سازمان مقدمات طرح و چگونگی اجرای ان تدوین شد و پیش نویس آن برای اجرای کشوری به ریاست جمهوری نیز ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه محیط زیست باید بیشتر همراه و هماهنگ با منابع طبیعی باشد، اظهار کرد: با توجه به حادثه تلخ آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته، اواخر اسفند سال گذشته با حضور کلیه دستگاه ها کمیته صیانت از جنگل های استان تشکیل شد و تصمیمات خوبی هم گرفته شد.

محمدباقر هنربر با بیان اینکه بسیج در تمامی حوادث مانند سیل، زلزله و آتش سوزی حضور پررنگی دارد، افزود: باتوجه به بارش های مناسب و ایجاد پوشش گیاهی مناسب احتمال آتش سوزی زیاد است و وظیفه ما صیانت از جنگل ها است.

وی با بیان اینکه در مدیریت حوادث مشکلی نداریم و همه دستگاه ها پای کار هستند، خاطرنشان کرد: با پیگیری های زیاد مشکل بالگرد به هنگام آتش سوزی حل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها