مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان ری کمتر از سایر شهرستان ها است

نشست خبری رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری به مناسب هفته قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۶۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

به گزارش سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، رسول جلالی رییس دادگستری شهرستان ری در این نشست با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۲۵ فقره پرونده به مراجع قضایی شهرستان ری وارد شده است، گفت: ۲۶ هزار پرونده با تلاش قضات و مسئولان قضایی در دادگاه‌های این شهرستان مختومه شد.

 وی به تشریح عملکرد دادگستری شهرستان ری پرداخت و گفت: سال گذشته ۹ هزار پرونده در اجرای احکام و ۱۵ هزار پرونده در شورای حل اختلاف شهرستان ری بررسی شد و بقیه پرونده ها  نیز به دلیل سبک بودن در شوراهای حل اختلاف بررسی شده است.

وی افزود: پرونده های کیفری جرایم رانندگی، توهین، مواد مخدر، طلاق توافقی، مطالبه مهریه و تمکین بیشترین میزان فروانی را در دادگستری شهرستان ری دارند و سرقت در کنار تخلف های رانندگی بیشترین ورودی پرونده های دادگستری این شهرستان است.

جلالی در مورد زمان رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی در دستگاه قضایی شهرستان ری گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های حقوقی ۱۲۰ روز، کیفری ۱۳۰ روز و خانواده ۶۸ روز است که نسبت به سایر شهرستان های استان سریع تر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اخبار حوزه قضایی  تخصصی است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهند چرا که گاهی اوقات آگاهی نداشتن از برخی عناوین نا خودآگاه باعث ارتکاب اعمال مجرمانه شده و مشکلاتی را برای آنان بوجود می آورد. همچنین درصورت انتشار یک خبر کذب و مجرمانه از سوی یک نشریه و کپی کردن آن خبر از سوی سایر نشریات حتی در صورت اعلام منبع اصلی انتشار خبر، برای آنان حکم ناشر اولیه خبر را دارد و آنان را گرفتار می کند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار