مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هفتم تیر و یادواره 45شهید پایگاه شهداء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۲۳۱۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ مراسم سی ونهمین سالگردشهدای هفتم تیر، سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهیدمظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهیداین دیار رحمان استکی ونیز یادواره 45شهید پایگاه  شهدای مسجدجامع شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور مسئولان،خانواده معظم شهداء و آحاد مردم با رعایت اصول بهداشتی درمسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

دراین مراسم معنوی که جمعی از مبارزان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی هم حضور داشتند نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 7 تیر و شهدای مسجدجامع به ویژگی های شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و نیز شهید این دیار شهید رحمان استکی نخستین نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی پرداخت .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام؛ ایمان به خدا، بصیرت ، ولایتمداری ، شجاعت و مجاهدت را از ویژگی های بارز سیدالشهدای انقلاب اسلامی و شهید رحمان استکی عنوان کرد و گفت: شهید بهشتی بزرگ مردی متفکر و به معنای راستین و واقعی کلمه مدیر، مدبر، حکیم، عالم،عارف و متعبد بود.

امام جمعه شهرکرد به دشمنی و جنایات شیطان بزرگ و منافقین و گروه های وابسته علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد ادامه داد:ترور شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ انقلاب اسلامی، به دست گروه نفاق و با حمایت مستقیم آمریکا جنایتکار انجام شد و این جنایت‌ها از ذهن تاریخ پاک نمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام به ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر توطئه های استکباری و تحریم ها اشاره کرد و افزود:جنایات منافقین و استکبار ، رسوایی و نابودی محض استکبار جهانی را در برداشت و همگان دریافتند که، تداوم راه انقلاب اسلامی و شهدا نیازمند صبر و شکیبایی و پیروی از خط ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه دراستان به لزوم تداوم راه شهدا  اشاره کرد و ادامه داد: برای ناکام گذاشتن دشمنان و نابودی استکبار جهانی باید راه شهدا به ویژه شهید مظلوم دکتر بهشتی و رحمان استکی با عزم راسخ و مستحکم در جامعه ادامه یابد و با عزمی راسخ موانع شناسایی و راهکارهای لازم ترسیم گردد تا از بتوانیم انقلاب اسلامی به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

امام جمعه شهرکرد به شناخت دشمنان از نقاط قوت انقلاب اسلامی و طراحی نقشه های شوم برای مقابله با اسلام ناب اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان با شناخت کافی که از مردم انقلابی ایران اسلامی داشتند، به شکل‌های مختلف از جمله ترور، کودتای نظامی ،جنگ تحمیلی ، جنگ نرم ، تحریم افراد و کشور ، مصادره و غارت کل دارای‌هایی کشور، گزینه‌های روی میز ،قطعنامه‌های شورای امنیت و سایر تهدیدهای بزرگ علیه انقلاب اسلامی به میدان آمدند و شخصیت های بزرگی مانند آیت الله دکتر بهشتی و 72 یارش را به شهادت رسانند، اما جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم انقلابی و رهبری امامین انقلاب در مقابل این مشکلات و جنگ‌ها ایستادگی کردند و دشمنان را در عرصه های مختلف شکست دادند.

نماینده ولی فقیه دراستان به جایگاه رفیع ولایت درجامعه اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه،محور و مغز متحرک نظام اسلامی است،امروز با محاسبات غلط احزاب، گروهها و جناح‌هایی را تشکیل دادند و می‌خواهند و این تشکلها را فراتر از جایگاه ولایت فقیه در جامعه القا کنند و نقش آنها را پررنگتر نشان دهند و به جایگاه ولایت فقیه آسیب بزنند، اما در این مسیر هم، با بصیرت مردم ولایتمدار ایران اسلامی به فضل خدا ناکام می مانند.

شایان ذکراست: شهید رحمان استکی، نماینده مردم انقلابی شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود که در انفجار دفتر مرکزی این حزب در هفتم تیر سال 1360 به همراه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72یار وفادارش به فیض شهادت نائل آمد.

از خانواده شهید رحمان استکی دو شهید دیگر نیز به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، شهید"ˈحمید استکی" که در ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به شهادت رسید و "شهید مجتبی استکی" در یکم دی ماه ۱۳۶۰ در مشهد مقدس مورد سوء قصد عوامل سازمان منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید رحمان استکی سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۹ در یک خانواده مذهبی در شهرکرد دیده به دنیا گشود و پس از تحصیل و اتمام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۱ به شغل آموزگاری مشغول شد و بعد از یک سال برای آشنایی با جریانات مبارزاتی به تهران هجرت کرد.

ارسال نظرات