خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید قوانین به گونه ای باشد که اگر فردی مسئولیتی می پذیرد، پاسخگو باشد: گفت: یکی از مسئولیت های نمایندگان مجلس مطالبه گری و نظارت است.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۴۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: ما برای دائر شدن این دوره مجلس شورای اسلامی خداوند متعال را بسیار شکر می‌کنیم، زیرا با اندک تغییراتی ممکن بود که ما مجلسی نمی‌داشتیم.

وی افزود: در فراخوانی فتنه ها، تحلیل این بود که فتنه‌هایی ایجاد کنند تا به اسفند ماه کشیده شوند و جلوی انتخابات و ایجاد مجلس را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اگر در تصمیم گیری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، جمعه دوم تأیید می‌گشت و کرونا شایع می‌شد مشخص نبود اوضاع چه می‌شود ولی خداوند متعال خواست و این مجلس تشکیل شد.

حجت الاسلام عبادی خاطر نشان کرد: در آن زمان اسلام، انقلاب و انقلابیون در یک حالت مظلومیتی قرار گرفته بودند که جز این راهی نداشت که دست خدا از آستین بیرون آید و کمک کند.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از مجلس شورای اسلامی را که رصد می‌کنم در عین حالی که تازه کارشان را شروع کرده اند، اما بسیار لذت بخش است، آن هم در شرایطی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قوه قضائیه نیز در تعقیب مسائل مربوطه در اوج عمل می‌کند و مایه امید مردم شده است.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: خراسان جنوبی در انتخابات بسیار موفق عمل کرد و اینکه در ظرف کمتر از یک ماه جنابعالی (آقای اسحاقی نماینده محترم قائنات و زیرکوه) بسیاری از موضوعات را رصد کرده، اقدام بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه امروز، فردا و همیشه آن اصلی که کاربرد دارد، بصیرت است، گفت: مسلما دشمنان نیز بیکار ننشسته و از همان ابتدا خیلی سعی کردند تا با اختلاف، در مجلس خللی ایجاد کنند که نتوانستند.
 
فردی که مسئولیت می پذیرد باید پاسخگوی اقدامات خود باشد

وی ادامه داد: امروز ما دارای امور معوقه بسیاری هستیم لذا مجلس و مجلسی‌ها باید در هر کمیسیون متناسب با مسائل مربوطه اولویت‌ها را در نظر بگیرند و مسائل غیراولویت دار را به رده‌های بعدی منتقل کنند و کاری کنند که کارستان باشد، زیرا بعضی کار‌ها وقتی درست شود ده‌ها کار دیگر درست می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از امور بر روی زمین مانده است، باید مجلس اولویت‌ها را شناسایی کند و بر اساس آن‌ها کارش را دنبال کند.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس تصمیم گیری برای کل ایران است، اما در خصوص حوزه انتخابیه نیز باید آگاهی‌های صحیح منطقه‌ای داده شود.

وی با اشاره به اینکه ما تحت بمب باران امور فرهنگی، تبلیغاتی و روانی هستیم، اضافه کرد: در هر کشوری مدیران حرف اول را می‌زنند و کشور‌هایی ممکن است هیچ ندارند، اما مدیریت درست دارند و کشورشان را به جلو حرکت می‌دهند.

وی با بیان اینکه مدیریت درست همه چیز را درست می‌کند، افزود: ایران کشوری است دارای وسعت، داشتن ویژگی چهار فصل بودن، دریا، صحرا، معادن، محصولات منحصر و استعداد‌های مردمی است، اما اگر این کشور از نظر مدیریتی درست شود فقر برای ما معنی نخواهد داشت که متاسفانه سلیقه‌ای عمل می‌شود.
 
حجت الاسلام عبادی بیان داشت: مقام معظم رهبری صراحتا تصریح فرمودند: که دولت‌ها اگر عوض می‌شوند سیاست‌ها نباید عوض گردد، لذا اگر بر اساس سیاست صحیح که عین دیانت ما است و انقلاب بر اساس آن شکل گرفته، بر آن راه می‌بودیم اکنون بسیار جلو و به آرمان‌های خود نزدیک بودیم، اما متاسفانه گاه آنقدر جولان خواسته‌های بیگانگان خودش را نشان می‌دهد که نظر خوشبینانه این است که افراد سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
 
نرخ های لجام گسیخته بازار آیا مسئول ندارد؟

وی ضمن انتقاد از وضعیت بازار مطرح کرد: این نرخ‌های لجام گسیخته برای چیست؟ آیا مسئول و مدیریت ندارند؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: وقتی مدیری به عنوان وزیر در کشور ۶ سال وزارت خانه‌ای را اشغال کرده و اعتبارات و اختیارات داشته و بعد می‌گوید که من افتخار می‌کنم یک خانه نساخته ام، با این مسئول باید چه کرد؟

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: باید قوانین به گونه‌ای باشد که اگر کسی مدیریتی می‌پذیرد، پاسخگو باشد و یکی از مسئولیت‌های نمایندگان مجلس مطالبه گری و نظارت است و این نظارت باید جدی باشد.

وی تصریح کرد: هیچ کس آقا بالاسر کسی نیست، همه را قانون بر سر کار آورده لذا باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ما گاهی شاهد کار‌های خلافی بوده ایم که رنج آور بوده است، گفت: کاملا باید مدیران پاسخگوی قانون باشند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: دشمن آن دسته از افرادی هستند که مسئول ما را دزد بار آورند و دوست آن کسی که مسئولمان را با شخصیت و با عظمت بار آورد.

وی مطرح کرد: در اصلِ ماهیت نظام جمهوری اسلامی، دولت و مردم یکی هستند و آن‌هایی که با کارهایشان این دو را از یکدیگر جدا می‌کنند دشمن هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: متأسفانه وقتی پرونده‌ها رو می‌شود و هر روز و هر شب گزارش‌های محاکمات و جلسات پخش می‌گردد، می‌بینیم که مسئولین گرفتارند.

حجت الاسلام عبادی گفت: با توجه به زمینه عدالت خواهی که در سطح بین المللی به وجود آمده و همچنین پیروزی‌های حق طلبانه هسته‌های مقاومت در مقابل تجاوز بیگانگان و آنچه که در داخل می‌گذرد، همه این اتفاقات به مانند نسیم بهاری است که در حال وزیدن است، اما نیازمند کار اصولی است، کاری که بر اساس رضای خدا و نجات نوع بشر باشد.

وی مطرح کرد: با توجه به نمایندگان بصیری که به مجلس راه پیدا کرده اند ما بسیار امیدوار هستیم و دعاگوی همه آن‌ها خواهیم بود، ان‌شاءالله قدم این مجلس برای اصلاح امور مبارک باشد تا اندکی مردم راحتی را حس کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها