فعال حقوق بشر نیجریه گفت: آماده هستیم خون خود را برای اهداف شیخ زاکزاکی که اهداف امام راحل است فدا کنیم چراکه فرهنگ شهادت را از ایران آموختیم.
کد خبر: ۹۲۵۲۵۶۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ناصر عمرصافه امروز در نشست خبری با بیان اینکه رئیسعلی دلواری یک قهرمان بود اظهار داشت: او نماد مغز، هوش و ذکاوت ایرانیان است و یکی از دلایلی که می‌توان موفقیت ایران را در برابر آمریکا عنوان کرد همین مقاومت است که نشأت گرفته از تفکر رئیسعلی دلواری می‌باشد.

فعال حقوق بشر نیجریه افزود: هر کشوری که بخواهد در برابر رژیم صهیونیسیتی و آمریکا قرار بگیرد باید اصل قهرمان پروری و ایمان را داشته باشد.

مسؤول تیم پزشکی شیخ زکزاکی با بیان اینکه مطالعات حوزوی در ایران بسیار ارتباط نزدیکی با فرهنگ مقاومت دارد گفت: امروز عمق ایمان را در حوزه‌ها می‌بینیم و کسانی که در حوزه مطالعه می‌کنند دارای ایمان قوی هستند.

صافه با بیان اینکه خون رئیسعلی دلواری ریشه در این منطقه دارد گفت: بوشهر در ایران می‌درخشد و مقاومت خود را ادامه می‌دهد و ما نیز این پیام مقاومت مردم بوشهر را به مردم نیجریه منتقل خواهیم کرد.

فعال حقوق بشر نیجریه با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در حرکت جنبشی شیعیان نیجریه گفت: از سال ۱۹۸۱ میلادی که شیخ ابراهیم زاکزاکی امام خمینی (ره) را می‌بیند، امام یک کتاب قرآن به او اهدا می‌کند، از همین سال مقاومت در نیجریه ریشه دواند و شیخ زاکزاکی به مردم نیجریه گفته که نیازی نیست بر علیه دولت عمل کنید بلکه خود را اصلاح کنید، چون باعث اصلاح جامعه می‌شود.

وی افزود: مساله مقاومت در کشور نیجریه ریشه دوانده است و همه آن را قبول دراند، حتی اگر شیخ زاکزاکی نباشد این حرکت به تاسی از امام (ره) و انقلاب اسلامی ادامه دارد.

صافه با بیان اینکه حداقل پنج نفر از بزرگان در نیجریه هستند که ایده‌ها و تفکر شیخ زاکزاکی را ادامه می‌دهند گفت: حتی اگر او شهید شود ما نگران نیستیم؛ شیخ زاکزاکی زنده است و ان شالله آزاد خواهد شد و انقلاب خود را در نیجریه ادامه خواهد داد.

فعال حقوق بشر نیجریه گفت: آماده هستیم خون خود را برای اهداف شیخ زاکزاکی که اهداف امام راحل است فدا کنیم چراکه فرهنگ شهادت را از ایران آموختیم.

وی با بیان اینکه چهار گروه تروریستی در کشور نیجریه فعالیت می‌کنند گفت: عمده‌ترین آن‌ها بوکوحرام و داعش است که با کشور‌های نیجریه، آمریکا، انگلیس، اسرائیل، فرانسه و عربستان ارتباط دارند.

مسؤول تیم پزشکی شیخ زکزاکی عمده مشکلات مردم نیجریه را در حوزه اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: کشور نیجریه از منابع نفت برخوردار است، اما بخاطر وجود گروه‌های تروریستی این نفت با قیمت بسیار ارزان به آمریکا و دیگر کشور‌ها فروخته می‌شود.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها