نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی:

رسالت رسانه ملی ترویج هوشمندانه هویت انقلابی و ملی جامعه است

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت تعصبات ملی از سوی رسانه ملی گفت: یکی از وظایف رسانه ملی حفظ، تقویت و ترویج هوشمندانه هویت انقلابی، ملی و بومی جامعه است.
کد خبر: ۹۲۵۲۵۷۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید‌محمدعلی آل‌هاشم در دیدار مسئولان و مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه صداوسیما در جامعه اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی دانشگاهی است که در آگاهی‌بخشی مردم نسبت به موضوعات مهم و روز جامعه نقشی بسیار مهم و اثرگذار ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه اشتباه این مجموعه هم در جامعه می‌تواند اثرات منفی به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف صداوسیما، اهالی این مجموعه باید به ارزش‌های اخلاقی و اخلاق رسانه‌ای توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم در توصیف رسانه دینی، آن را هدایت‌گر، دین‌مدار و اخلاق‌محور دانست و گفت: رسانه دین باید در همه برنامه‌های خود، ملاک را محوریت خدا، دین، ‌آموزه‌های دینی، اخلاقی و معارف اهل‌بیت (ع) قرار دهد.

امام‌جمعه تبریز مسئولیت‌پذیری، شجاعت و شرافت حرفه‌ای، حق‌گرایی، بازنمایی واقعیات و عدم تحریف و دستکاری آن، رعایت حرمت مخاطبان،‌ رعایت مصالح نظام اسلامی،‌ حفظ حریم خصوصی، حفظ رازداری و امانت‌داری، حقِ دستیابی به اطلاعات سازنده و مفید، ترویج محاسن و مکارم اخلاقی و حرمت سانسور و خودسانسوری را مهم‌ترین ارزش‌هایی عنوان کرد که رسانه ملی باید به آن پایبند باشد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر تقویت تعصبات ملی از سوی رسانه ملی گفت: یکی از وظایف رسانه ملی حفظ، تقویت و ترویج هوشمندانه هویت انقلابی، ملی و بومی جامعه است به‌عنوان مثال شبکه استانی مرکز تبریز باید با یادآوری رشادت‌های جوانان عاشورایی در دفاع مقدس و مجاهدت علمی علمای بزرگ خطه آذربایجان به مردم این منطقه، هویت ملی و بومی اهالی منطقه را تقویت کند.

وی همچنین با تاکید بر نقش‌آفرینی هنرمندانه و هوشمندانه در رسانه ملی اظهار داشت: برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون باید با توجه به زبان محلی مردم هر منطقه و آداب و رسومی که اسباب وحدت ملی است، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند تا هویت ملی، انقلابی و بومی هم تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه هویت بومی، هویت ملی را شکل می‌دهد، گفت: تولیدات و محصولات رسانه‌ای باید هدفمند، خدمت گرا و در خدمت توسعه استان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها