خبرهای داغ:

زندگینامه سرباز شهید «هادی زشتی»

سرباز شهید «هادی زشتی» هشتم فروردین ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان نهاوند از توابع استان همدان به دنیا آمد و هجدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی مریوان به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۲۵۲۶۱۶
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

زندگینامه سرباز شهید «هادی زشتی»به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، شهید «هادی زشتی»، هشتم فروردین ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان نهاوند از توابع استان همدان و در خانواده‌ای ساده‌زیست و مذهبی به دنیا آمد. پدرش علی مراد نام داشت. سال ۱۳۵۲ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و پس از آن مشغول کار و تلاش شد تا کمک خرج خود و خانواده‌اش باشد.

عاشق اهل بیت(ع) بود و در مجالس روضه‌خوانی و مذهبی حضور فعال داشت. سال 1361 پدر خود را از دست داد و طعم تلخ یتیمی را احساس کرد. در سال‌های انقلاب کودکی بیش نبود اما همراه با دیگر همکلاسی‌های خود در فعالیت‌های انقلابی شرکت کرد و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی بنابر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز به ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. سرانجام پس از حضور در عملیات‌های متعدد، در هجدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی مریوان هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به مقام والای شهادت نائل آمد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است:

و اما سخن ما با تو اى صدام. ما رزمندگان اسلام انتقام خون شهيدان محمد عيسى يعقوبيان و شهيد امرالله حيدرى و تمامى شهدا را از تو خواهيم گرفت. آرى ياران حسين این عزيزان بودند كه شاه را به زباله‌دان تاريخ انداختند و همين‌ها تبديل به رزمندگان اسلام شدند و در جبهه نبرد حضور يافتند و تو را نيز همانگونه به زباله‌دان تاريخ خواهند انداخت. مرگ بر تو اى خود فروخته شرق و غرب. تو با كسانى در جنگ هستى كه نايب امام (عج) مى‌فرمايد دست خداوند پشتيبان آنهاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار