انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب به جهان صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۶۴۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد با صدور اطلاعیه به مناسبت هفته عفاف و حجاب، تأکید کرد: عفاف و حجاب از ضرورت های اجتماعی جوامع اسلامی و انسانی است كه منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه دارد.

متن کامل بیانیه جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به مناسبت هفته عفاف و حجاب  به شرح ذیل منتشر شد:

بسمه تعالی

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا  «ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.»

امروز حجاب و عفاف یک مسله صد در صد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد. عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه‌مند و در این میان مهمترین وظیفه‌ی دولت حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است.

ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهمترین نقطه‌ی قوت و بزرگترین نقطه‌ی تهدید علیه دشمن بوده است و این را بسیاری از وقایع تاریخی در طول این 4دهه در مقابله با هجمه‌ی دشمنان بیرونی و درونی نظام تایید می‌کند. هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد و نبود این مرز مهمترین فرصت برای نظام اسلام و مطالبه مردم در توسعه ارزش‌های دینی است که خواسته مشترک حاکمیت و مردم است.

امروز برخلاف همه برنامه ریزی‌ها و تلقین‌های برخی از جوامع غربی برای توسعه‌ی بی‌عفتی، در قالب گفتمان‌های فطرت مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی توسعه اسلامی در جهان، رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی نموده است.  و این خود نشان  می دهد که آنان  پس از آزمون و خطاهای بسیار این شیوه را برگزیده اند.

برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زنان مسلمان، نشان می‌دهد که غرب چیزی فراتر از رفتار دینی از حجاب به مشامش می‌رسد و آن زیر سؤال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است و در واقع آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزند از حجاب می‌هراسند و این خود جای شکر دارد که انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب به جهان صادر شده است.

بر این اساس ما خواستاریم که:

1- دولت محترم با توجه به شعار تدبیرگرایی و عقلانیت، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کار دستگاه‌های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاه‌های اجرایی تحت پوشش، فراموش ننماید.

2- از مجلس محترم می‌خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.

3-  از قوه محترم قضائیه می‌خواهیم که هماهنگی لازم را با ضابطین قضایی از جمله ناجا در برخورد هرچه بهتر و قاطع‌تر با حلقه‌ها و جریان‌هایی که با رویکرد معاند، مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می‌دهند به عمل آورد.

4-  از رسانه ملی می‌خواهیم که طبق فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که می‌فرمایند: "صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد" رسالت اصلی اش را که تربیت انسانهاست فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.

5-  از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت معزز انتظار می‌رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.

6-  از نیروی انتظامی می‌خواهیم در برخورد با پدیده بدحجابی با تقویت فعالیت‌های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه‌های معاند در جریان بد‌پوششی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی‌عفتی در جامعه سهیم‌اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.

در پایان با استعانت از درگاه خدای متعال و طلب امداد و کمک از حضرت ولی عصر (عج) و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) دست به دست هم می دهیم تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یک صدایی با عزمی راسخ و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم.

ان شاء الله تعالی.

ارسال نظرات