مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان از انتشار کتاب «عاشوراییان» خبر داد و گفت: در این کتاب زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای به جای مانده از ۸۰ شهید سریش آباد منتشر شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۷۴۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
«معین پرویزی» مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیرو‌های انقلاب غفلت کنند، نیرو‌های مؤمن غفلت کنند، نفوذی‌های دشمن از آن طرف وارد می‌شوند و چیزی هم طلبکار می‌شوند.» لذا در راستای تحقق این تکلیف، از طریق اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اقدام به چاپ و انتشار کتاب عاشورائیان، مشتمل بر زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای بجا مانده از حدود ۸۰ شهید شهرستان سریش‌آباد، شد که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: این شهیدان پر افتخار در رویارویی با عوامل کوردل استکبار جهانی در سال‌های اولیه انقلاب در کردستان و نیز در سراسر جبهه‌های نور علیه ظلمت در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرین بودند که در ۳۷۰ صفحه چاپ شده است.

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: نویسنده این کتاب حسین حاجیان است که از دوستان، همشهریان و همسنگران این مجاهدین راه خداوند متعال است که در تبیین شخصیت و سیره عملی و رفتاری و اخلاقی آنان از زبان والدین، همسر، فرزندان، سایر بستگان، همشهریان و همرزمان داشته است.

پرویزی خاطر‌نشان کرد: شهرستان «سریش آباد» در جنوب شرقی استان کردستان و در نزدیکی شهرستان‌های قروه و بیجار واقع است، در این کتاب، زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای به جای مانده از ۸۰ شهید سریش آباد فراهم آمده که به ترتیب و تفکیک سال از ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ تنظیم شده و هر زندگی‌نامه با نام و عکس شهید آغاز می‌شود که البته در صفحات پایانی عکس‌هایی از شهدا در جبهه جنگ چاپ شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات