خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت کار کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: پایش این حوزه برای بهبود روند کارشناسی‌ها بسیار لازم و ضروری است.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۰۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در آیین سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، افزود: بر همین اساس استمرار حضور کارشناسان کشیک در دادگستری، تسریع در رسیدگی به ارجاعات دادگستری، عدم تبعیض در مقوله ارجاع کارشناسی، پایبندی به مقررات و اظهارنظر در چارچوب صلاحیت باید جزو رئوس برنامه های کانون کارشناسان باشد.

وی نقش کارشناسان رسمی دادگستری در رسیدگی و حل و فصل پرونده های قضایی را مهم و تعیین کننده دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که نقش کارشناس رسمی دادگستری صرفا" صدور نظریه نیست.

خلیل اللهی ادامه داد: کارشناس رسمی دادگستری باید با مطالعه و بررسی جوانب مختلف موضوع ارجاعی فقط در مقام کارشناسی می تواند قرار صادر کند و صدور حکم قضایی در حیطه صلاحیت او نیست.

وی به ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه اشاره و اضافه کرد: ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه زمینه برای حفظ شان مردم، تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و کاهش هزینه های دادرسی را فراهم کرده است.

خلیل اللهی عدالت در اجرای کار کارشناسی را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: شفاف سازی و جلب رضایت همگانی از برنامه های دستگاه قضائی است و در این راستا با هماهنگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی ارجاع کار کارشناسی نیز به صورت سیستمی و الکترونیک انجام خواهد گرفت.

وی فعالیت های جدید دادگستری آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت در قوه قضائیه و انجام نوبت دهی و ارزیابی به صورت الکترونیکی را در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مردم ارزابی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها