دادستان بردسکن:

ویروس کرونا پرونده های ورودی به دادسرای بردسکن را افزایش داد

دادستان بردسکن گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا پرونده‌های ورودی به دادسرا وضعیت نگران کننده‌ای دارد و آنقدر تعداد پرونده‌ها زیاد شده است که اگر بخواهیم ارجاع دهیم شاید در ۶ ماهه اول امسال با کل پرونده‌های سال ۹۸ برابری کند.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۱۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ احمد فرزانه در دیدار صمیمی رئیس و اعضای شورای تامین این شهرستان که رئیس دادگستری و شهردار بردسکن نیز حضور داشتند، ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ایام دهه کرامت عنوان کرد: متاسفانه پرونده‌هایی از جمله اختلافات خانوادگی، سرقت، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در شهرستان زیاد شده است که این مهم نگران کننده است.
 
دادستان بردسکن بر ترویج پیشگیری از وقوع جرم توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر به مردم شد.
 
وی با بیان اینکه مقوله امنیت نیازمند یک کار گروهی است گفت: همه باید در حوزه پیشگیری از وقوع جرم طوری عمل کنیم که منجر به کاهش جرائم شود و درحال حاضر وضعیت خوبی نداریم و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد افزایش پرونده‌های ورودی به دادسرا خواهیم بود.
 
فرزانه به کم کاری برخی از مدیران ادارات اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مدیران ادارات به جای اینکه مشکلات را حل کنند برمشکلات می‌افزایند و باعث گلایه مراجعین می‌شوند و تاکنون شکایاتی از برخی از مسئولان به دادسرا شده است.
 
وی افزود: دستگاه قضا به دنبال مچ گیری از مدیران ادارات نیست، ولی نباید برخی از روسای ادارات طوری حرف بزنند که باعث تولید نارضایتی و ارباب رجوعان برای حل مشکل خود به دستگاه قضا مراجعه کنند.
 
وی بیان کرد: مدیران باید با سعه صدر پاسخ مردم را بدهند و با تعامل و همدلی به دنبال رفع مشکلات مردم باشند. فرزانه افزود: مشکلات اعتباری نباید بهانه‌ای برای مسئولان شود که دیگر کار مردم را رسیدگی نکنند بلکه باید با یک نگاه مدیریتی و جهادی پی گیر مشکلات مردم باشند و آسیب‌ها را به حداقل برسانند.
 
وی عنوان کرد: مبارزه با فساد وظیفه ذاتی دستگاه قضا است و درراستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی که ابلاغ می‌شود در شهرستان‌ها نیز این مهم سرلوحه کار دادگستری‌ها و دادسرا‌ها است. وی با اشاره به سال جهش تولید گفت: حمایت از سرمایه گذاران و حل مشکلات آن‌ها در حوزه تولید یکی از برنامه‌های اولویت دار در حوزه قضایی بردسکن است.
 
وی بیان کرد: مدیران اداراتی که در حوزه کاری خود کم کاری می‌کنند به آنان تذکر داده شده است و نباید برای هر مشکلی در حوزه ادارات شاهد تشکیل پرونده به مراجع قضایی باشیم.
 
دراین نشست مجتبی شاکری فرماندار بردسکن ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی موسس دستگاه قضا و تبریک ایام دهه کرامت از همراهی و همدلی مجموعه شورای تامین در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از وقوع جرم تقدیر کرد و گفت: با برنامه ریزی و همگرایی می‌توانیم مشکلات را مرتفع کنیم و با تکریم به ارباب رجوعان در ادارات رضایت مندی مردم را افزایش دهیم.
 
وی عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه اشتغال تنها بنیاد برکت سال گذشته در ۱۳ روستای شهرستان بیش از ۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد و امسال نیز آمادگی خود را دراین حوزه اعلام کرده است.
 
فرماندار بردسکن اظهارداشت: کاهش جرائم در جامعه مستلزم یک همدلی و همگرایی در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی است و اگر هر دستگاهی به وظایف ذاتی خود عمل کند پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هم کمتر خواهد شد.
 
شاکری به فعالیت‌های معین‌های اقتصادی در بردسکن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درراستای طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی حرکت‌های خوبی در شهرستان صورت گرفته است و هر یک از معین‌های اقتصادی در حوزه کاری خود توانسته به ایجاد و توسعه اشتغال در منطقه با حمایت‌های دستگاه قضا و دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک کند.
 
وی بر پاسخ گویی مناسب و تکریم از ارباب رجوعان در حوزه ادارات تاکید کرد و گفت: مدیران ادارات وظیفه دارند مطالبات برحق مردم را پاسخ دهند و در جهت رفع آن چاره اندیشی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار