خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار جلال فتاحی مسئول معاونت بهداری وسلامت دفاع زیستی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از اقدامات پزشکی در مقابله با ویروس کرونا در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۶۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه : سرهنگ فتاحی مسئول   معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) اظهار داشت : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار در ارائه خدمات درمانی در راستای پیشگیری از کرونا  اقدام به غربالگری و سنجش سطح سلامت در مراکز پر خطر و پر تردد با اعزام تیم های پزشکی – پزشکان متخصص – پرستاران و پیرا پزشکان با انجام تب سنجی – سنجش سطح اکسیژن خون و آزمایشات اولیه مورد نیاز و تشخیص صورت گرفته است.

سرهنگ فتاحی با اشاره به گزارش گیری روزانه اعم از اقدامات انجام شده و آمار مبتلایان جهت ارسال به معاونت، افزود: تیم‌های امدادی و درمانی در درمانگاه‌ها و بهداری‌های سپاه در نواحی استان آمادگی لازم و حضور در مواقع بحرانی را دارند.

وی گفت: برای پیشگیری از این بیماری کار‌های بسیاری انجام گرفته است که از جمله ضد عفونی کردن اماکن بهداشتی از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، به صورت روزانه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)و تمامی سپاه در نواحی، تریاژو تب سنجی پرسنل در ورودی سپاه توسط اکیپی از نیروی انسانی و معاونت بهداشت درمان در حال انجام است.

 وی به تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه زنان اشاره کرد و بیان نمود: تمام این اقشار آمادگی خود را در صورت نیاز در روز‌های آینده در کنار بهداری برای خدمت رسانی به مردم اعلام کرده اند که این نیرو‌ها موظف هستند که در سطح پایگاه‌های بسیج تریاژ و تب سنجی از عموم مردم را انجام دهند.

معاونت بهداری سپاه حضرت نبی اکرم (ص)  گفت: در اکثر سپاه‌ها مرکز نقاهتگاه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت در راستای خدمت رسانی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برپا شده است.

سرهنگ فتاحی  در ادامه گفت: بهداری سپاه  در این مدت به نیرو‌های که دارای بیماری ضمینه‌ای بودند طبق پرونده پزشکی آنان مرخصی دو هفته‌ای لحاظ کرده است.

وی در پایان افزود: طبق مصوبات قرارگاه  سلامت و دفاع  زیستی در خیلی از نواحی در خصوص کمبود ماسک، اقدام به راه اندازی ۲ کارگاه تولیدی با استفاده از منابع داخلی و تجهیزات سپاه کرده و محصول تولیدی با مدیریت شبکه بهداشت و درمان در میان مردم توزیع شد.
 

 

ارسال نظرات