نماینده مردم خمین در مجلس در گفت و گو با «بسیج»:

راهکار نجات کشور دیپلماسی لبخند و سازش نیست

نماینده مردم خمین در مجلس گفت:حوادث اخیر در آمریکا نشان داد که همه آن چیزی که آمریکا و کشورهای غربی تحت عنوان دفاع از حقوق بشر عنوان می کردند دروغی بیش نبوده و همه آنها استفاده ابزاری برای رسیدن به منافع شومشان بود.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۴۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکائی و ضرورت بازخوانی جنایت های آمریکا گفت:در طی سال های بعد از انقلاب هیئت حاکمه آمریکا و کشورهای که به شکلی تحت سلطه آمریکائی ها بودند و تحت عنوان کشورهای غربی تعریف می شدند با ابزار حقوق بشر و دفاع از حقوق انسانیت در مقابل کشورهایی که علیه منافع آمریکا به میدان آمده بودند از جمله ایران از این کلمه استفاده ابزاری می کردند.

وی با اشاره به اینکه در اختیار داشتن سازمان های جهانی از یک سو و امپراطوری رسانه ای هم از سوئی دیگر این استفاده ابزاری از حقوق بشر را در حد کاملی برای آنها قرار داده بود،افزود: حقوق بشر برای آمریکائی ها تنها یک وسیله ابزاری برای تبلیغات آنها در جهت چپاول منابع کشورها بود.

نظری با بیان اینکه جمهوری اسلامی که برآمده از گفتمان دینی و انقلابی تنظیم شده حقوق بشر در ابعاد قانون اساسی به وضوح دیده شده،گفت: از ضدیت با تبعیض نژادی و جهت گیری جمهوری اسلامی در مقابل با کشورهای طرفدار نژاد پرستی و دفاع از همه نژادهای بشر و داشتن نگاه بلند دینی در مقابل با همه نژادهای در سطح جهان در درون قوانین جمهوری اسلامی به وضوح دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه با ابزارهای خود تاکنون اقدامات زیادی انجام داده که خود را حامی حقوق بشر نشان دهد اما موفق نبوده،گفت: هرچقدر زمان گذشته آمریکای واقعی و بدون رو توش خود را بهتر نشان داده است.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به حوادث اخیر در آمریکا بیان کرد: در همین حوادث اخیر که هیئت حاکمه آمریکا در بحث سیاه پوستان اینچنین وارد شدند و از پلیسی که جنایات را علیه سیاه پوستان مرتکب شد حمایت کردند و در جایی که در مقابل با خواست عمومی مردم و مخالفت های سراسری دستور قتل عام مردم را صادر کردند اینها همه ماهیت واقعی آمریکا را نشان داد.

وی افزود: حوادث اخیر در آمریکا نشان داد که همه آن چیزی که آمریکا و کشورهای غربی تحت عنوان دفاع از حقوق بشر عنوان می کردند دروغی بیش نبوده و همه آنها استفاده ابزاری برای رسیدن به منافع شومشان بود.

نظری اظهار داشت: در حوادث اخیر آمریکا تشت رسوایی حقوق بشری آمریکائی از آسمان به زمین افتاد و بعید می دانیم امروز در سطح جهان کسانی هنوز تحت تاثیر تبلیغات دروغین آمریکائی ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سال های بعد از انقلاب زمانی که ما در صحنه های مختلفی ورود پیدا کردیم آنها ماهیت خود را بهتر نشان دادند،گفت: اگرچه آمریکائی ها از همان ابتدا در نزد ملت جایگاهی نداشتند اما برای بعضی از ملت ها و شخصیت ها که فریب حقوق بشر آمریکائی را خورده بودند به وضوح نمایان شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس در این خصوص تصریح کرد: امروز همه به این نقطه رسیدند که آمریکا یعنی فتنه گری و زیاده خواهی و لذا آمریکا دیگر در جهان اعتباری نخواهد داشت.

وی با اشاره به زمزمه های مذاکره با آمریکا توسط برخی در کشور بیان کرد: امروز کسانی هنوز به دنبال این هستند فضا را در این شرایط به سمت مذاکره با آمریکا ببرند که فشارهای دشمنان را بهانه ای برای سازش می دانند و معتقد هستند باید با آمریکائی ها کنار بیایم و کشور را از فشارها نجات بدهیم.

نظری افزود: زمزمه کنندگان مذاکره با آمریکا علیرغم اینکه بیش از هفت سال است مذاکرات خود با آمریکائی ها ر به جایی نرسانند امروز دنبال تحمیل مذاکرات دیگری هستند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: نتیجه هفت سال مذاکره با آمریکا امروز خروج آمریکائی ها از برجام شده که چیزی جز تحریم و فشارهای اقتصادی بیشتر برای مردم آورده نداشت.

نماینده مردم خمین در مجلس با بیان اینکه این منطق امروز برای همه به وضوح مشخص شده مماشات ،کنار آمدن با آمریکائی ها، اعتماد و لبخند به سیاست های خصمانه آمریکائی ها عملا راه را به جایی نخواهد رساند،گفت:مذاکره با آمریکا نه تنها گره ای از مشکلات باز نمی کند بلکه سرآغاز مشکلات دیگر نیز خواهد شد.

وی در این خصوص بیان کرد: ملت ایران علیرغم همه فشارهایی که امروز بر آنها مقاومت و ایستادگی می کند به هیچ عنوان با سازش و کوتاه آمدن در مقابل با سیاست های خصمانه موافقت نخواهد داد و تن به ذلت نمی دهد.

نظری افزود: کسانی که خیال می کنند تنها راه نجات ایران کنار آمدن با آمریکائی ها و کوتاه آمدن در برابر آنهاست سخت در اشتباه به سر می برند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالین عرصه دیپلماسی باید پیام روشن و شفاف ملت ایران را به خوبی شنیده باشند که ملت ایران به هیچ عنوان راهکار نجات کشور را دیپلماسی لبخند و سازش نمی داند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات