سردار پورشمسی گفت: با توجه به مشکلات آبی و اقلیم گرم و خشک یزد قرارگاه محرومیت زدایی در استان به موضوع آب به عنوان یک موضوع محوری می نگرد.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۵۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد  اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های محوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای عمل به آرمان‌های امام راحل بحث محرومیت زدایی است. به همین دلیل نیز قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه پاسداران تشکیل شده و وظیفه ترویج، آموزش، ایجاد اشتغال، شکل دهی مشاغل خانگی را بر عهده گرفته است.

وی افزود: با توجه به مشکلات آبی و اقلیم گرم و خشک یزد قرارگاه محرومیت زدایی در استان ما علاوه بر سایر وظایف به موضوع آب به عنوان یک موضوع محوری می‌نگرد. در همین زمینه بحث استحصال آب، احیای قنوات، بهبود شیوه‌های آبیاری و تامین آب شرب بهداشتی استان مد نظر قرار دارد.

سردار پورشمسی اظهار داشت: متاسفانه آب شرب شهرستان‌های یزد عمدتاً دچار مشکلاتی نظیر کم‌فشار بودن، سختی (EC) بالا و کدر بودن آب هستند؛ که البته این فاکتور‌ها در هر شهرستان متغیر است.

وی گفت: به منظور رفع این مشکلات و تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای مردم استان قرارگاه محرومیت زدایی در هر شهرستان مشغول فعالیت شد و در این مسیر از ظرفیت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام نیز بهره برد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تاکید کرد: به عنوان مثال در شهرستان میبد و اردکان که مشکل سختی بالای آب وجود دارد با استفاده از دانش بومی و تجهیزات صددرصد داخلی دستگاه تصفیه آب بسیار مجهز و توانمندی در نظر گرفته شده که انشاالله در آینده‌ای نزدیک و با هماهنگی دانشگاه امام حسین علیه السلام به صورت موقت راه اندازی خواهد شد و ظرفیت تامین روزانه ۳۰ هزار لیتر آب با سختی بسیار پایین را خواهد داشت که با مخلوط دوباره با آب شهری، روزانه ٩٠ هزار لیتر آب با سختی استاندار‌های جهانی برای مردم این شهرستان‌ها را تامین کند.
ارسال نظرات