کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جنایات امریکا در طول عمر انقلاب علیه نظام و ملت ما گفت: مذاکره با امریکای جنایتکار عقلانی نیست.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۶۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص دشمنی‌ها و جنایات امریکا علیه ایران اظهار کرد: آن چیزی که برای ما مشخص است این است که دشمن هر آنچه در توان داشته و توانسته علیه نظام و ملت ما توطئه کرده از جمله فتنه جدایی طلبان به نام کمله، خلق عرب، خلق بلوچ، خلق ترکمن، کودتای نافرجام نظامی، اقدامات تروریستی، جنگ هشت ساله و جنگ نرم و امروز هم تحریم‌ها و فشار اقتصادی.

وی افزود: ادبیات مقام معظم رهبری مبنی بر مقاومت فعال، دارای مبانی عقلی، شرعی و منطقی روشنی است. اگر سوال شود چرا شما با مذاکره مشکلات خود را حل نمی‌کنید ما می‌گوییم پشتوانه منطقی برای این کار داریم اولا مقاومت عکس العمل طبیعی هر ملت آزاده در برابر زورگویی است؛ دوما مقاومت باعث عقب نشینی دشمن می‌شود، ولی اگر نقطه ضعف نشان دهیم جلو می‌آید و سوما هزینه مقاومت از سازش کمتر است چرا که سازش نقطه پایان ندارد و همچنین در طول ۴۱ سال از عمر انقلاب ثابت شد بدون تکیه بردشمن می‌توان مشکلات را حل کرد و به موفقیت‌هایی دست یافت.

این کارشناس سیاسی با اشاره به آموزه‌های دینی و سیره معصومین (ع) و همچنین راهبرد امام و رهبری بیان داشت: نتیجه قطعی مقاومت پیروزی است و تجربه تاریخی نشان داد هر کس به دشمن اعتماد کند ضرر کرده است و این نقطه قابل تاملی است.

وی در ادامه سخنان خود به موارد تاریخی و گرفتن نتایج ناموفق اعتماد به امریکا اشاره کرد و افزود: دکتر مصدق سفری به امریکا داشت و برای در امان ماندن از توطئه انگلیسی‌ها به امریکا دلخوش کرد، اما در این سفر این دو کشور با هم زدو بند کردند تا اینکه کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ رقم خورد.

امینی ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر رهبر کشور‌های لیبی، مصر، تونس، یمن و عراق و کرد‌های سوریه و همچنین مذاکرات کره شمالی و کوبا با امریکا نشان داد که اعتماد به امریکا هزینه‌های هنگفتی به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات که در اوج تعامل با غربی‌ها بود؛ بوش پسر رئیس جمهور امریکا اعلام کرد ایران محور شرارت است و قصد داشت به ایران حمله کند که با تدابیر رهبری این نقشه خنثی شد همچنین در این ۷ سال گذشته این همه فرصت سوزی و اعتماد به امریکا و اروپا در موضوع برجام هیچ دستاوردی برای انقلاب نداشت تا جایی که امریکا از برجام خارج شد و اروپا ایران را محکوم کرد این در حالی بود که مقام معظم رهبری با استدلالات حکیمانه خود هشدار دادند به دنبال مذاکره با امریکا و معطل گذاشتن ملت نباشید.

این کارشناس سیاسی در بخش دیگر سخنان خود گفت: جریانی وابسته به فتنه ۸۸ که لیبرال مسلک است و تلاش دارد که با نفوذ به ساختار سیاسی قدرت و دولت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که در ۱۳ آبان برگزار می‌شود با دموکرات‌ها و جمهوری خواهان مذاکره کند که نتیجه انتخابات هر چه شد برگ برنده داشته باشند، اما این را باید دانست رئیس جمهور امریکا از هر حزبی باشد باز هم مذاکره با دشمن به نفع ما نیست چرا که امریکا در این مذاکره به دنبال تحمیل خواسته‌های خود است.

وی تاکید داشت: نوسانات نرخ ارز و دلار عقبه سیاسی دارد تا فشار روی مردم بیاید و صبرمردم تمام شود و راه حل آن را مذاکره قرار دهند.

امینی با اشاره به اینکه جو غالب در مجلس جو ضد استکباری است و نمی‌گذارند موضوع ولایت را به چالش بکشانند گفت: مجلس جدید دارای قاطبه نیرو‌های منتسب به تفکر انفلابی و ولایی است و رئیس مجلس اعلام کرد مذاکره با امریکا ممنوع است و فایده ندارد لذا این تصور هست مجلس در عمل به راهبرد‌های ولایت، این شیطنت‌های جریانات شکست خورده سیاسی را سر جای خود بنشاند.

وی بیان داشت: امام راحل سه سال قبل از فروپاشی شوروری طی پیامی به گورباچف فرمودند: من صدای شکسته شدن استخوان شوروی را می‌شنونم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: امریکا همانند کوه یخی در حال آب شد است و در خودش غرق می‌شود این یعنی آغاز دوره افول امریکا رقم خورده است.

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: با توجه به راهبرد‌ها و مواضع امام و رهبری که پشتوانه عقلی، شرعی و منطقی دارد ما اطمینان داریم بر اساس وعده‌های الهی این مسیر پیش خواهد رفت. نشانه‌هایی از شتاب گیری افول امریکا مشاهده می‌شود از جمله مشکلات اقتصادی، رفتار‌های نژاد پرستانه ترامپ و پلیس امریکا و تفاوت در جنس اعتراضات مردم امریکا. وقتی نماد‌های امریکا را سرنگون می‌کنند نشان از عمیق بودن رویکرد اعتراضات مردم است و خطر تجزیه بیخ گوش امریکاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها