روند بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه کاهشی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از کاهشی شدن روند بستری بیماران کرونایی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۹۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بیست و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر تعداد مراجعین و افراد بستری در بیمارستانهای گلستان و فارابی کاهش یافته و امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته های آینده در استان این روند کاهشی ادامه یابد.

وی افزود: دستورالعمل جدیدی در خصوص انجام غربالگری بیماری کرونا ابلاغ شده که بر اساس این دستورالعمل تست تشخیصی کرونا برای تمام افراد انجام نمی شود.

مرادی عنوان کرد: بر این اساس تست تشخیصی کرونا تنها از افراد بالای ۶۰ سال که دارای علائم هستند ، افراد زیر ۶۰ سال علامت دار که دارای بیماری زمینه ای بوده و در معرض خطر می باشند ، مادران باردار ،پرستاران و کادر درمانی که در بخش کووید ۱۹ فعالیت می کنند و همچنین کارکنان ورودی زندان ها و معتادین متجاهر گرفته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: بنابراین از این پس با کاهش تعداد مراجعین در مراکز ۱۶ ساعته مواجه خواهیم بود و تعداد درخواست ها برای انجام تست کرونا کاهش یافته و این امر موجب تسهیل در ارائه خدمات لازم به افراد در معرض خطر در استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد۳۷ نفر از نیروهای بسیجی توسط بسیج جامعه پزشکی جهت فعالیت در بخش های کووید بیمارستان های فارابی ، گلستان و امام رضا (ع) معرفی شده اند.

گفتنی است معرفی داروی MAB98 موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ و بحث و بررسی  تحقیقات انجام شده در خصوص تاثیر مصرف دارو در بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و راه اندازی خط تولید دارو  پس از تایید و کارآزمایی بالینی وهمچنین طی کردن مراحل لازم از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظرات