نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان خطاب به استاندار این استان
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در نامه ای سرگشاده خطاب به استاندار زنجان نسبت به وضعیت موجود کرونا هشدار داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۰۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در نامه ای سرگشاده خطاب به استاندار زنجان نسبت به وضعیت موجود کرونا هشدار داد.متن این نامه به این شرح است:

بایدکاری کرد که مشکلات اقتصادی از ناحیه کرونا به وجود نیاید. درصورت بی توجهی و شیوع گسترده بیماری، مشکلات اقتصادی هم بیشتر خواهد شد. امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ۱۳۹۹/۴/۷

جناب آقای دکتر حقیقی

استاندار محترم استان زنجان

سلام علیکم.

باصلوات بر محمد و آل محمد (ص)، ضمن عرض خداقوت بابت تلاش‌ها و زحمات حضرتعالی و سایر مسئولان استان زنجان، سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا و وضعیت نگران کننده روز‌های اخیر استان، ما را بر آن داشت تا چند کلامی با عالی‌ترین مقام اجرایی و رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از کروناویروس استان سخن بگوییم.

جناب آقای استاندار

اگرچه زحمات بسیاری در طی ماه‌های اخیر برای کنترل بیماری کرونا در استان انجام شده و شاهد دستورات خوبی نیز در روز‌های اخیر بودیم؛ اما بی پرده و صریح در ابتدای کلام عارض می‌شویم که افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری اگر بدین صورت ادامه یابد، استان زنجان که روزی در زمره استان‌های بدون کرونای کشور شناخته می‌شد به وضعیتی خطرناک و غیرقابل کنترل دچار خواهد شد و این شرایط بیش از همه بر مردمی دشوار خواهد شد که در پی بی تدبیری‌های مکرر اقتصادی، روز‌های ناخوشی را سپری می‌کنند.

آقای دکتر حقیقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان صراحتا اعلام کردند استان زنجان روز‌های خطرناک و سخت کرونایی پیش رو دارد و حسب شواهد شهر‌های استان یک به یک در وضعیت قرمز کرونا قرار می‌گیرند و اگر حضرتعالی منتظر صدور دستور از سوی دولت برای مدیریت کرونایی استان هستید، شک نکنید که زمان را بیهوده هدر داده و خطر ابتلای همه مردم به بیماری را افزایش داده اید.

صادقانه عرض می‌کنیم که نگاه راس دولت تدبیر و امید به ماجرای کرونا، ابدا متناسب با شرایط حقیقی کشور نیست و رئیس جمهور با عادی جلوه دادن اوضاع کشور و رفع محدودیت‌هایی که هر یک به تنهایی گام مهمی برای مقابله با بیماری بود، شرایط امروز را پدیدآورده است و دست نگه داشتن به امید دولت تدبیر و امید! تنها و تنها، خطر همه گیر شدن بیماری را افزایش خواهد داد.

استاندار محترم زنجان

وضعیت بیمارستان‌ها لحظه به لحظه بدتر از گذشته می‌شود و این یعنی می‌بایست تا دیر نشده فکری به حال استان کنید و اجازه ندهید، موج مخرب بی تدبیری از مرکزیت کشور به سمت استان زنجان گسیل یابد و در این خصوص چند پیشنهاد به عرض می‌رسانیم:

۱. اگرچه شرایط اقتصادی به گونه‌ای نیست که درخواست تعطیلی اصناف نماییم؛ اما تهیه برخی لوازم ابتدایی پیشگیری از بیماری در سرویس‌های حمل و نقل عمومی، الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تزریق سوخت فقط توسط متصدی در جایگاه‌های مربوطه، ضدعفونی مداوم اشیاء و تجهیزات پرکاربرد و نظارت مکرر بر حسن انجام کار، امکان پذیر بوده و خطر ابتلا را به طرز محسوسی کاهش خواهد داد.

۲. کماکان بسیاری از کارکنان ادارات دولتی بدون ماسک در محل کار حضور یافته و لازم است تا تمهیدات جدی اندیشیده شده و متخلفان از پذیرش دستور ماسک اجباری، با قاطعیت و بدون تعارف مجازات شوند؛ چرا که انتقال بیماری خطرناکی، چون کرونا، به آسانی انجام پذیر بوده و قطعا هزینه‌های تحمیلی مادی و معنوی یک بیمار کرونایی به کشور بسیار بیشتر از هزینه تنبیه و مجازات در پی انجام ندادن یک اقدام ساده خواهد بود.

۳. ضروری است تا زدن ماسک در همه مکان‌های سرپوشیده قابل مدیریت، اعم از ادارات، مراکزخرید، بازار، دفاتر پیشخوان خدمات، کارگزاری ها، بانک ها، بیمارستان‌ها و... الزامی شده و افرادی صرفا به جهت ممانعت از حضور افراد بدون ماسک در نظرگرفته شده و این امر با جدیت دنبال شود.

۴. همچون اقدام ارزشمند برخی فروشگاه‌های زنجیره ای، اسپری‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده در مبادی تمامی ادارات تعبیه شده و مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از آن گردیده و از حضور افراد بدون استفاده از مواد ضدعفونی کننده جلوگیری به عمل آید.

بی شک سستی مسئولان در پیگیری دستورات و عدم نظارت جدی و کافی، بی توجهی مردم را در پی خواهد داشت و اگر خدای ناکرده روند اخیر ادامه یابد، می‌بایست مجددا به سمت تعطیلی اصناف حرکت کرد و این یعنی فشار اقتصادی بیش از پیش خواهد شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان

ارسال نظرات