فرمانده انتظامی مازندران خبر داد

کلاهبرداران اینترنتی در دام پلیس

۲ کلاهبردار اینترنتی که با آگهی استخدام و کاریابی در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۰۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای این فرماندهی مبنی بر کلاهبرداری از وی به صورت اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سردار میرزایی افزود: کاراگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباخته در بررسی‌های اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات و آگهی کاریابی و استخدام در شرکت‌های مختلف و هدایت افراد به درگاه جعلی بانک برای پرداخت هزینه ثبت نام اولیه اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کنند.

به گفته  فرمانده انتظامی مازندران ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به کلاهبرداری رد این افراد را در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی کردند.

سردار میرزایی ادامه داد: با هماهنگی قضائی ماموران پلیس فتا با شناسایی مخفیگاه متهمان این افراد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان ۲۷ عدد سیم کارت، ۷ دستگاه تلفن همراه، ۴ قطعه سکه بهار آزادی و مبلغ ۴۴ میلیون ریال وجه نقد کشف شد.

سردار میرزایی در پایان با اشاره به اینکه متهمان با ایجاد درگاه جعلی بانکی در شبکه‌های اجتماعی و هدایت افراد به این درگاه جعلی بانکی اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می‌کردند:متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی وکلاهبرداری ۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریالی اقرار کردند./صداوسیما

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار