کارشناس فرهنگی عقیدتی:

حیات طیبه در گرو سبک زندگی ولایی است

کارشناس فرهنگی عقیدتی در جمع بسیجیان شهرستان لردگان گفت:حیات طیبه را در گرو بهره مندی از نور الهی به واسطه سلوک در راه معصومین و سبک زندگی ولایی است.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۲۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ امرالله کمکی درنشست تربیت و تعالی بسیج در حوزه  مقاومت بسیج شهید مدرس لردگان با بیان نکاتی از آیات قرآن ، به بررسی صفات مومنین از منظر قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام پرداخت.

آقای کمکی افزود: صفات مؤمنین در قرآن کریم در قالب دو دسته فردی و اجتماعی تبیین شده است و بر اساس نص صریح آیات الهی، مؤمنان کسانی هستند که هروقت نام خدا برده شود دل آنها ترسان می شود و هنگامی که آیات خداوند بر آنها خوانده می شود، ایمانشان افزوده می گردد و فقط به خداوند توکل دارند.

وی ادامه داد: مباحث اخلاقی همچون پرهیز از غیبت، دروغ، بدگویی، تجسس، تواضع، فروتنی، صبر و بردباری، گذشت و احسان به دیگران، تدبر در کلام وحی، از جمله خصوصیات فردی مؤمنان است.

کمکی خاطرنشان کرد: جهاد و ایثار و شهادت طلبی، امر به معروف و نهی از منکر، پرداخت وجوهات شرعی همچون خمس و زکات، از ویژگی های اجتماعی مؤمنان است که در قرآن کریم به آنها پرداخته شده است.

وی، در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت انس با قرآن و اهلبیت، اظهار کرد: دوستی با اهلبیت و تبعیت از سیره این بزرگواران عامل باز شدن درهای خیرات و برکات به روی انسان است.

کارشناس مسایل فرهنگی عقیدتی، حیات طیبه را در گرو بهره مندی از نور الهی به واسطه سلوک در راه معصومین و اهلبیت علیهم السلام و سبک زندگی ولایی دانست.

وی گفت: مؤمنین آنهایی هستند که خدای متعال به آنها حیات طیبه داده و آنها را از نوری بهره مند ساخته که با آن سلوک می کنند. کسی که به حقیقت این نور دست نیافته و باب معارف و علوم اهل بیت به سوی او بسته است، مرده است.

وی در ادامه به تبیین رابطه ولایت الله و ولایت امام پرداخت و با بیان آیات و روایات متعدد، تمسک به ولایت امام را همان تمسک به ولایت الله دانست.

گفتنی است؛ نشست های تربیت وتعالی در طول سال در همه حوزه های مقاومت بسیج شهرستان لردگان برگزار می شود.

 

ارسال نظرات