رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی :

نیروهای مسلح استان در یک سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی گفت: خوشبختانه میزان جرائم نیروهای مسلح در استان از انگشتان دست هم کمتر است و می‌توانیم بگوییم نیروهای مسلح استان در یک سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۲۵۳۱۰۵
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سازمان‌هایی که مطابق ماده ۱۷۲ قانون اساسی تشکیل‌شده سازمان قضائی نیروهای مسلح است که به جرائم خاص نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی رسیدگی می‌کند.

عبدالهی با اشاره به اینکه تلاش ما حفظ سلامت نیروهای مسلح در استان است اظهار کرد: خوشبختانه میزان جرائم نیروهای مسلح در استان از انگشتان دست هم کمتر است و می‌توانیم بگوییم نیروهای مسلح استان در یک سلامت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی، جرائم عمومی طبق فرمان رهبر معظم انقلاب، جرائم امنیتی کارکنان نیروهای مسلح، جرائمی که در طول پرونده کشف می‌شود، جرائم طبقه‌بندی‌شده کارکنان وزارت اطلاعات در وظایف و مأموریت‌های محوله، جرائم ضابطین نظامی اعم از مأمورین حفاظت اطلاعات، بازرسی و قضائی، جرائمی که ممکن است در قالب دستور قضایی باشد اما در قالب مأموریت ضابطین نباشد، جرائم زمان اشتغال رها شده و از خدمت، جرائم معاونین و شرکا متهمین نظامی اگرچه غیرنظامی هم باشند، جرائم مربوط با حین خدمت، جرائم مربوط به اسرای ایرانی عضو نیروهای مسلح و نظامیان کمتر از ۱۸ سال ازجمله حیطه اختیارات سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال ارتقای جایگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح مدنظر بوده که دادستان نظامی به‌عنوان یک مطالعه گر حقوق عامه مردم، اقدامات و کارهای زیربنایی خوبی انجام داده است.

عبدالهی بیان کرد: همان‌گونه که شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری استان فعال است این شورا در سازمان قضائی و یگان‌های نظامی و انتظامی نیز برقرار هست که شاهد اقدامات بسیار خوب این شورا در طول مدت فعالیت آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مراکز صنعتی و اقتصادی حساس در استان مرکزی سازمان قضائی استان حساسیت بسیار زیادی نسبت به امنیت هوایی در استان دارد که در این راستا با پدافند هوایی استان نشست‌هایی مستمر داشته و نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع آنها اقداماتی انجام شده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی یکی از مباحث اصلی در سازمان قضائی نیروهای مسلح را آموزش یگان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی نسبت به مأموریت‌ها و وظایف خود عنوان کرد و گفت: با همکاری یگان‌ها در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات اقدامات بسیار خوبی برای آموزش انجام‌شده است.

عبدالهی افزود: شرکت در هیئت تخلفات نظامیان که یکی از اعضای اصلی آن رئیس و یا نماینده سازمان قضائی است توانسته اشرافیت خوبی برای این سازمان در بین یگان‌ها و نیروها ایجاد کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سند تحول قوه قضائیه یکی از بخش‌های مربوط به آن سند تحول در سازمان قضائی است این سند در دستور کار سازمان قرار دارد . در راستای سند تحول اقدامات بسیار خوبی در سایر محلات شهرستان‌ها و مناطق استان برای پیشگیری از وقوع جرم انجام‌شده و کلیه آسیب‌های مناطق به شکل سندی جامع جمع‌آوری‌شده است و نسبت به وظایف یگان‌ها و نیروها وظایف محوله در حال ابلاغ است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی بیان کرد: دستگاه‌های نظامی و انتظامی باید از هرگونه تخلف مصون باشند که خوشبختانه در استان مرکزی شاهد این موضوع هستیم.

عبدالهی اضافه کرد: مهم‌ترین پرونده‌ای که در سازمان قضائی داشتیم که پرونده آن مختومه شده ولی رأی آن قطعی نشده است مربوط به جعل، رشوه و ارائه گواهی خلاف واقع است که با ارائه گواهی خلاف مدت‌زمان خدمت آنها را کمتر می‌کرد که در این پرونده ۱۱۵ متهم وجود داشت که عمدتاً غیرنظامی بودند و ۱۰ نفر هم نظامی وجود داشت که از ده سال حبس تا شش ماه و جزای نقدی برای آنها صادرشده که البته حکم قطعی نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات