خبرهای داغ:

نخستین نمایشگاه مجازی تجاری ایران در تبریز رونمایی شد

نخستین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران با نام "ایپک اکسپو" برای معرفی محصولات و تجاری سازی واحدها، فروش آنلاین، ایجاد فضایی برای انتخاب کالا و ارایه خدمات کسب و کار در اتاق بازرگانی تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۱۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از این نمایشگاه مجازی گفت: استفاده از فن آوری های نوین کمک می کند تا در اقتصاد جهانی نقش ایفا کنیم.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: فن آوری های نوین ارتباطی در صنعت نیز عرصه وسیعی را برای معرفی کالا و تولیدات فراهم می کند.

وی تاکید کرد: رویکرد استفاده از این نوع فن آوری و حضور فعال در فضای مجازی و اینترنتی در شرایط کنونی یک الزام است تا در بازار دنیا مشارکت فعالی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کاهش هزینه ها، تسریع در کار، حضور جهانی، کاهش حجم ترافیک از مزایای ای. تی و ای.سی.تی و کسب و کارهای اینترنتی است.

وی همچنین با اشاره به بحران کرونا گفت: کرونا نشان داد زیرساخت های ارتباطی و فن آوری های نو یک ضرورت است و توسعه زیرساخت ها در این دوره تسریع شد.

پورمحمدی گفت: در سال های نه چندان دور زیرساخت های آموزش های مجازی در کشورهای اروپایی وجود داشت اما در ایران ضعیف بوده و از سرعت توسعه کندی برخوردار بود اما در دوران کرونا ضرورت دسترسی به آن بیشتر مشخص شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید مجدد بر ضرورت ایجاد و توسعه بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان، حمایت از فعالان این حوزه را از وظایف دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

پورمحمدی گفت: توسعه و پیشرفت جوامع بدون توجه به استفاده هرچه بیشتر از بسترها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر نیست.

وی رونمایی از اولین نمایشگاه مجازی ایران به همت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تبریز را اتفاقی بسیار مبارک قلمداد کرد و ادامه داد: افزایش چنین فعالیت‌های ارزشمندی، علاوه بر کاهش هزینه و انرژی، امکان عرضه محصولات در سطح بین‌المللی و حضور در فروشگاه‌ها و بازارهای مختلف جهانی را فراهم می‌کند.

پورمحمدی با قدردانی از نقش ارزنده بخش خصوصی و فعالان بخش تولید در حمایت از نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا، خاطرنشان کرد: کارآفرینان و صنعتگران ما در این شرایط حساس نیز نشان دادند که همواره و در هر شرایطی برای رفع مشکلات، تلاش می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ابراز امیدواری کرد در سایه برنامه‌ریزی‌های درست و عملیاتی و همکاری بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد اقدامات موثری برای تحقق شعار جهش تولید باشیم.

نمایشگاه مجازی ایپک اکسپو به آدرس اینترنتی http://ipakexpo.ir در دسترس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها