خبرهای داغ:
مسئول کانون بسیج حقوقدانان و وکلای شهرستان قزوین:

با دریافت مشاوره حقوقی تعداد مراجعات به دستگاه قضا کاهش میابد

وادی پور گفت: امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم فرهنگ دریافت مشاوره حقوقی را در جامعه نهادینه کنیم چرا که در پی آن کم شدن مراجع به دستگاه قضا پدید می آید.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۳۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

وادی پور مسئول کانون بسیج حقوقدانان و وکلای شهرستان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اذعان کرد: همه شهروندان حق دارند پیش از مراجعه به دستگاه قضا برای احقاق حقوق خود مشاوره حقوقی دریافت نمایند.

وی ادامه داد: یک مشاوره حقوقی مناسب می تواند در بسیاری از موارد پرونده ها را پیش از شروع دادرسی و ورود به پروسه قضایی حل و فصل نماید. بسیج حقوقدانان تلاش می کند شهروندان را نسبت به حقوق خود آگاه نماید و تا جایی که توان دارد نیز مشاوره حقوقی رایگان در اختیار افراد قرار دهد.

وادی پور گفت: جا افتادن مشاوره برای مردم بسیار مهم است و ما تلاش می کنیم زمینه های این فرهنگسازی را انجام دهیم و به همین علت نیز با حضور در مساجد در مناطق مختلف به خصوص در مناطق محروم ارائه خدمت نماییم.

مسئول کانون بسیج حقوقدانان و وکلای شهرستان قزوین تصریح کرد: ما به دنبال یک هم افزایی با دستگاه های و کانون های بسیج حقوقدانان هستیم که بتوانیم این خدمات را در محاکم قضایی به صورت رایگاه ارائه دهیم و از ظرفیت نیروهای انقلابی که تخصص این امر را هم دارند استفاده کنیم.

این مسوول بیان کرد: بهره بردن از نیروهای انقلابی در موضوع حقوق تنها به ارائه مشاوره به مراجعان محدود نمی شود بلکه ما از این نیروها برای مطالعه، تحقیق و تصحیح قوانین استفاده می کنیم و بسیاری از این عزیزان نیروهای جوانی هستند که دغدغه اصلاح و رشد انقلاب و کشور را دارند.

وادی پور در خاتمه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی دریافت مشاوره حقوقی گفت: امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم فرهنگ دریافت مشاوره حقوقی را در جامعه نهادینه کنیم چرا که در پی آن کم شدن مراجع به دستگاه قضا پدید می آید.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها