یادداشت روز:

از جنایت آمریکایی ، تا غفلت تاریخی

جنایت ایرباس سند واقعی جنایات حقوق بشر آمریکایست ،سندی که باید با روایت سالم به نسل بعد منتقل شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۸۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، امروز ۱۲ تیر ماه سالروز حمله موشکی آمریکا به ایرباس مسافربری ایران در آسمان آب‌های خلیج فارس است که ۲۹۰ نفر شهیدشدند  و ۲۴ نفر از شهدای ایرباس مسافربری از سیستان و بلوچستان بودند.
۲۸ سال از این جنایت می‌گذرد، اما هیچ المان و یاد بودی در گلزار شهدای سیستان و بلوچستان از قربانیان جنایت آمریکایی نیست. وقتی بنیاد شهید نه در این ایام مراسمی دارد و نه یاد بودی، چگونه می‌توان به فرزندانمان ماهیت حقوق بشر آمریکایی را نشان داد؟
از بنیاد شهید که بگذریم متاسفانه طیف‌های مطالبه گر استان هم که از ریز و درشت مطالبه گری می‌کنند نه خود درباره شهادت ۲۴ مسافر شهروند بلوچ روشنگری کردند، نه سخنرانی کردندو نه مطالبه خواهی از مسئولان درباره برگزاری این مراسم
البته در استان سیستان و بلوچستان کج سلیقگی در جریان سازی علیه جنایات آمریکا وجود دارد از نبود المان یاد بود شهدای ۱۲ تیر گرفته، تا یاد بود شهدای بلوار ثارالله، مسجد جامع، مسجد امام علی وتن‌ها یاد بود ساخته شده مربوط به شهدای تاسوکی است که بدلیل بی مهری‌ها، در حال تخریب است.
درجنایت ایرباس علاوه برقربانیان استان،۶۶ کودک،۵۳ زن جان باختند و این سند واقعی جنایات حقوق بشر آمریکایست، سندی که باید با روایت سالم به نسل بعد منتقل شود.
حال باید دید بنیاد شهید برای پالایش شیوه فرسوده و کهنه در معرفی شهدا استان ازجمله ۲۴ شهید استان در حمله موشکی امریکا به ایرباس چه اقدامی انجام خواهد داد.
یادداشت روز: احمدملاشاهی
ارسال نظرات