خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خواستار شد:

بانک ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: از بانک ها انتظار می رود در کنار انجام خدمات بانکی، مالی، به مسئولیت های اجتماعی خود درخصوص محرومین و نیازمندان هم توجه و عمل کنند.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۲۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان قزوین بیان کرد: توجه به مسئولیت های اجتماعی یکی از مسائل مهمی است که در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما، اهمیت ویژه ای دارد از این رو انتظار می رود همراه و همگام با مردم، این موضوع در ابعاد مختلف و در دستگاه های اجرایی ازجمله بانکها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به درج شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار" بر سر در سازمان ملل ، ادامه داد: انتظار ما توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی گروه ها و افراد مختلف است چراکه توجه عمومی به این موضوع، موجب کاهش آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از بانک ها انتظار می رود در کنار انجام خدمات بانکی، مالی، به مسئولیت های اجتماعی خود درخصوص محرومین و نیازمندان هم توجه و عمل کنند.

وی افزود: فقر یکی از معضلات اقتصادی است که آسیب های اجتماعی و اقتصادی را نیز به دنبال دارد، یکی از مسائلی که در امر رسیدگی به فقرا و نیازمندان مورد توجه است، تأمین معیشت محرومان و قطع وابستگی آنها از کمک دیگران است.

وی عنوان کرد: این رسالت مهم با توجه به توجه عمومی به مسئولیت های اجتماعی محقق می شود چراکه اگر افراد در اقوام و نزدیکانشان دقت کنند و به آنها از ابتدای نیازمندی کمک کنند، محرومیت و مشکلات آنها تشدید نمی شود و رفع مشکلات آنها با کار جمعی به سادگی رفع می شود.

حق گویان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام (ره) بستر ارتقای وضعیت معیشتی و زندگی مددجویان را فراهم می کند از این رو با مشاوره های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فرصتهای شغلی ، زمینه بازگشت اعتماد به نفس و توانمندی این عزیزان را فراهم می کنیم .

در ادامه مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون در استان قزوین اظهارکرد: توانمندسازی خانواده های نیازمند اقدامی بسیار مطلوب برای محرومیت زدایی است.

یونس کلانتری تصریح کرد: این بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به خصوص در مناطق روستایی آمادگی دارد حتی این آمادگی را داریم در منطقه ای به صورت آزمایشی وارد شده و به اجرای طرح های توانمندسازی کمیته امداد امام (ره) بپردازیم.

وی یادآورشد: با اجرای سیاست توانمندسازی و اشتغال زایی برای مددجویان، حرکت محرومیت زدایی تسریع یافته و بستر ارتقای زندگی محرومان فراهم می شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها