خبرهای داغ:
سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان:

۲۵ وقف جدید در استان سمنان ایجاد شد

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ مورد وقف جدید در استان سمنان ایجاد و در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۴۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ فقره وقف جدید در استان سمنان ایجاد شده است.
وی افزود: ارزش ریالی موقوفات ایجاد شده بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و باوجود مشکلات اقتصادی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا بر مردم حاکم است، جای قدردانی دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در بخش بسطام ۱۰ مورد وقف شامل زمین مسکونی، باغ و آب با نیت‌هایی ازجمله هزینه جاری مسجد، هزینه‌های امامزاده محمد (ع) سراوین قطری، اطعام و عزاداری و خیرات و مبرات وقف شده است.
وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان نیز ۸ مورد وقف جدید شامل واحد تجاری، آپارتمان مسکونی، منزل مسکونی، باغ و باغچه ایجادشده که نیت‌های آن بر اساس نظر واقفین در وقف نامه عبارتند از: تأمین هزینه‌های مسجد و حسینیه، هزینه‌های حوزه علمیه، امورات قرآنی، عزاداری ماه محرم، برگزاری مراسم مذهبی و برگزاری مجالس قرآنی.
حجت‌الاسلام عرفانی گفت: در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و میامی نیز هرکدام دو موقوفه ایجاد شده که نیت‌هایی از قبیل: تأمین هزینه‌های تحصیل و دارو و درمان نیازمندان، ایجاد صندوق کارگشایی جهت اعطای وام قرض‌الحسنه، تأمین هزینه‌های مدارس علمیه، اطعام و عزاداری، تأمین هزینه‌های مسجد توسط واقفین در وقف نامه تعیین شده است.
وی افزود: یک باب آپارتمان نیز در شاهرود با نیت امورات فرهنگی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو، جهیزیه جهت نیازمندان، امورات قرآنی و عزاداری و اطعام در محرم و صفر و خیرات و مبرات وقف شده است. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها