۲۲ / اسفند / ۱۴۰۳ - 12 March 2025
23:06
۱۶:۲۹

۱۳۹۹/۰۴/۱۱

بانک قرض‌الحسنه رسالت در مسیر غیرحضوری و دیجیتالی شدن

بانک قرض‌الحسنه رسالت از معدود بانک‌های ایرانی است که با ترسیم افق سال 1400 به دنبال بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات بدون نیاز به حضور در شعب است.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازروابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، بانک قرض‌الحسنه رسالت از معدود بانک‌های ایرانی است که با ترسیم افق سال 1400 به دنبال بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات بدون نیاز به حضور در شعب است. در این مسیر بانک با آماده سازی زیرساخت‌های لازم، بسیاری از خدمات بانکی را به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه می‌دهد و در حال حاضر شعب خود را از 280 شعبه به 60 شعبه کاهش داده که از این تعداد 30 شعبه فقط خدمات مشاوره‌ای به مشتریان ارائه می‌دهند.

برای بررسی آخرین تحولات بانک، امروز نشست خبری با حضور محمد حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت، محمدرضا مصطفوی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سعید شمسی نژاد، عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت، مجتبی قادری، مدیر روابط عمومی و نماینده تعدادی از رسانه‌های بانکی در ستاد مرکزی بانک برگزار شد که گزارش آن را در ادامه می‌خوانید.

در این نشست محمد حسین زاده، با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت یک بانک خصوصی است، گفت: «همواره احساس مسئولیت می‌کنیم تا ضریب پوشش قرض‌الحسنه برای تمامی افراد جامعه افزایش پیدا کند و بتوانیم مدلی را به عنوان بانک قرض‌الحسنه معرفی کنیم. همه تلاش‌هایی که از سال 92 تاکنون در این بانک انجام شده در این راستا بوده است.»

 تحقق شعار «بانکداری قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی» و «بانکداری شرعی، آسان و ارزان»

او «بانکداری قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی» و «بانکداری شرعی، آسان و ارزان» را دو شعار اصلی بانک قرض الحسنه رسالت دانست و افزود: «هدف شعار قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی، توسعه و گسترش موضوع بانکداری خرد و در قالب قرض‌الحسنه است. همچنین سهامداران و سپرده‌گذاران برای تحقق این شعار با هدف کسب سود در بانک حضور ندارند.»

او با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت تلاش کرده در راستای تحقق شعار «شرعی، آسان و ارزان» زمینه‌های لازم برای ارائه وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد و بدون نیاز به حضور در شعب فیزیکی را فراهم کند، ادامه داد: «تسهیلات بانک قرض‌الحسنه رسالت تنها با دو درصد کارمزد سالیانه ارائه می‌شود و همه مردم بدون نیاز به حضور در شعب می‌توانند تمامی خدمات مورد نیاز را از این بانک دریافت کنند.»

دو رویکرد بانک قرض‌الحسنه رسالت برای ارائه خدمات غیرحضوری

حسین زاده با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت با دو رویکرد بانکداری اجتماعی و بانکداری دیجیتال تلاش می‌کند تا زمینه‌های دست‌یابی به خدمات را به صورت غیر حضوری فراهم کند، گفت: «یکی از نیازهای بانک‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان شناخت آنهاست. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت پروژه‌ای را با همکاری پروژهشکده پولی و بانکی از دو سال قبل آغاز کرد که حدود شش هزار ساعت عملیات و پیاده‌سازی آن به طول انجامید. این پروژه‌ که کانون همیاری اجتماعی نام دارد برای سهولت دسترسی به  خدمات غیر حضوری بانک قرض الحسنه رسالت تعریف شده است. مشتریان با ایجاد و یا عضویت در این کانون‌ها می‌توانند فرایندهای دریافت خدمات مستقیم، سریع و ساده‌تر کنند.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید