خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پیشگیری اعتیاد مهم ترین رویکرد در مصون سازی جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشگیری از اعتیاد را مهم ترین رویکرد در مصون سازی جامعه عنوان و اظهارداشت: اعتیاد در جوامع امروزی یک معضل اجتماعی، روانشناختی، فرهنگی است که با پیچیدگی که دارد به حاکمیت، امنیت و استقلال ملی آسیب می زند.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۵۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه مشترک ستاد مبارزه با موادمخدر استان و کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تاکید بر اینکه راهکار اجتماعی مبارزه با مواد مخدر توجه به تشکل های مردم نهاد است، گفت: مشاركت مردم و تشكل هاي مردم نهاد نقش اساسي در مبارزه با مواد مخدر و آسيب های اجتماعی دارند و بايد در جلب اعتماد و تقويت جايگاه حضور آنیها در برنامه های مختلف توجه داشت.

وی اعتیاد را زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و افزود: این بلای جانمان سوز نقش مهمی در کمتر توسعه یافتگی دارد و بدترین ابزار جنگ نرم و تهدید علیه امنیت ملی است.
حجت الاسلام آل هاشم پیشگیری از اعتیاد را مهم ترین رویکرد در مصون سازی جامعه عنوان کرد و یادآورشد: اعتیاد در جوامع امروزی یک معضل اجتماعی، روانشناختی، فرهنگی است که با پیچیدگی که دارد به حاکمیت، امنیت و استقلال ملی آسیب میزند.
وی افزایش گرایش نوجوانان به سوء مصرف مواد مخدر را متذکر شد و بیان کرد: باید درکنار اقدام کیفری در خصوص اعتیاد این موضوع را با محوریت پیشگیری و مشارکت اجتماعی دنبال کرد  همان طوریکه در موضوع شیوع ویروس کرونا با دستور رهبر معظم انقلاب دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از این بیماری به مسئله اجتماعی تبدیل شد و مردم ایران حماسه ای بزرگ خلق کردند.
حجت الاسلام آل هاشمبا هشدار به اینکه سرعت رشد مصرف مواد مخدر در بین بانوان بیشتر از آقایان است، گفت: آگاه سازی، افزایش مهارت های زندگی و تقویت فعالیت های جایگزین برای پرکردن خلاء های اجتماعی و رفتاری جوانان و نوجوانان می تواند در پیشگیری از اعتیاد اثر گذار باشد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر هوشیار سازی اجتماعی بواسطه رسانه های ارتباط جمعی اظهارداشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه ها پژوهش های خود را کاربردی کرده اند و این قابل تقدیر و استفاده است.
حجت الاسلام  آل هاشم در ادامه با اشاره به آثار و پیامدهای شوم و مخرب پدیده قاچاق گفت: این پیامدها یك بعدی و فقط اقتصادی نیستند بلكه آثار مخربی بر فرهنگ و امنیت و دیگر مقولات اجتماعی نیز دارد.
وی یکی ازعوامل مهم و کارایی و کارآمد هر نظام اقتصادی را شفافیت در آن دانست و اضافه کرد: قاچاق کالا و ارز تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد کشور است که هزینه زیادی به بدنه کشور تحمیل کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم از نقش دولت‌ها به عنوان مجریان قانونی و ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی اعم از تولید، صادرات و واردات به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر بر ورود کالای خارجی و قاچاق، یاد کرد.
امام جمعه تبریز گفت: قاچاق کالا یکی از بهترین راه‌های ورود ابزارهای تهاجم فرهنگی به داخل کشور شده و باید با آن مقابله کرد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه این استان از مناطق امن کشور است، گفت: میزان شیوع سوء مصرف مواد مخدر در کشور 4/5 است که این میزان در استان 2/1 میباشد و این مهم با همکاری تمامی دستگاه های متولی محقق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها