رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری در دادگستری کل این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۸۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه بررسی قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دادگستری کل استان زنجان در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: نتایج حاصله از کاهش جمعیت کیفری استان مرهون زحمات همه قضات می‌باشد.

وی افزود: دادگستری کل استان زنجان در بحث صدور رای و نصب پابند الکترونیکی رتبه اول در کشور دارد که این نیز یک موفقیت برای استان در کاهش جمعیت کیفری می‌باشد.
رئیس شورای قضایی استان زنجان اظهار کرد: دادگستری استان زنجان در اجرای برنامه تحولی قوه قضاییه در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس رتبه سوم در کشور را کسب نموده که همه این موارد مطابق سیاست‌های قوه قضاییه در دوره تحول می‌باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در رسیدگی به پرونده‌های فساد نیز در سال ۹۸ پرکار بودیم که این امر منجر به رضایت عمومی مردم از دستگاه قضایی شده است. مبارزه با فساد هم با منویات رهبری معظم انقلاب و هم با سیاست‌های قوه قضاییه مطابق است که ما هم در همین راستا مبارزه با فساد را با شتاب بیشتر ادامه خواهیم داد.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان تصریح کرد: از امروز ۱۲ تیرماه قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری اجرایی خواهد شد؛ و این قانون جدید دقیقا منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد نظام می‌باشد. ما نیز تمام تلاش خود را در جهت اجرای هرچه بهتر این قانون به کار خواهیم بست و از همین امروز نیز پیشرفت اجرای قانون را رصد و اندازه گیری خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر این قانون کارگروهی تشکیل دادیم تا ضمن بررسی مواد این قانون، هرگونه ابهامات را بررسی و در صورت نیاز به مرکز منعکس نمایند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در راستای اجرای این قانون از قضات خواست تا ضمن بررسی پرونده‌های دارای زندانی، نسبت به اجرای این قانون که منجر به آزادی یا تخفیف مجازات می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند تا تاخیر در اجرای قانون برای ما مسئولیت آور نباشد.
ارسال نظرات