با هدف قطع وابستگی و کاهش ارزبری

داخلی سازی قطعات وارداتی صنعت خودرو

سرپرست وزارت صمت: چهارمین میز ساخت داخل به داخلی سازی ۶۶ میلیون یورو از قطعات و تجهیزات وارداتی صنعت خودرو توسط سازندگان داخلی منجر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۴۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسین مدرس خیابانی در پایان چهارمین میز ساخت داخل خودرو و قطعات افزود: راه نجات کشور رونق تولید است و در حوزه تولیدنیز مهمترین نکته تعمیق و توسعه ساخت داخل و داخلی سازی برای قطع وابستگی بخش تولید و کاهش ارزبری است.
 
 
کد ویدیو
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال برای داخلی سازی ۳.۲ میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات وارداتی مورد نیاز حوزه صنعت، برنامه گسترده‌ای برای قطع وابستگی، خودکفایی و کاهش ارزبری دارد.
سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: این داخلی سازی در همه حوزه‌ها از جمله خودرو، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی، صنایع نساجی و دیگر صنایع وابسته خواهد بود.
مدرس خیابانی گفت: البته این داخلی سازی مستلزم ارتباط و همکاری تنگاتنگ با مراکز علمی، دانشگاهی، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان و‌نهاد‌ها و دستگاه‌های پیشرو مانند وزارت دفاع و‌معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وی اضافه کرد: نهضت ساخت داخل از سال گذشته توسط وزارت صمت کلید خورد و مجلس شورای اسلامی نیز در دوره جدید حتما به این حرکت کمک خواهد کرد.
سرپرست وزارت صمت ادامه داد: امسال عزم مجموعه حاکمیتی کشور برای قطع وابستگی و خودکفایی محکم‌تر است وان شاءالله بتوانیم با برگزاری همین میز‌های تخصصی ساخت داخل از طریق استان‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی در تمام نقاط کشور ساخت داخل را بصورت یک فرهنگ غالب ترویج بدهیم.
مدرس خیابانی گفت: تولیدی که روی پای خود باشد و به مواد و قطعات وارداتی اتکا نداشته باشد، قابل افتخار و مایه مباهات است.
وی اضافه کرد: اخیراً در ابلاغی از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خواستیم تا در ورودی تمامی شهرک‌های صنعتی یک نمایشگاه دائمی از دستاورد‌های ساخت داخل و همچنین نیازمندی‌های خود را برپا کنند تا مسیر همرسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها هموارتر شود.
ارسال نظرات