خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری همدان با بیان اینکه یکی از خطرات جدی که مانع تولید، تجارت و اشتغال و تهدیدکننده است پدیده شوم قاچاق است، گفت: از هر گونه اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق کالا تحت هر رنگ و لعابی باید با قدرت و جدیت جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۵۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

باید با قدرت و جدیت از هر گونه اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق کالا جلوگیری شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عدالت‌خواه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: بخشی از وضعیت کنونی بازار ما ناشی از تحریم‌ها و بخش دیگر ناشی از سوء مدیریت‌ها بوده که باید برای تمامی این موارد چاره‌ای اندیشید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آنچه می‌تواند کشور را در این وضعیت به ثبات اقتصادی برساند فرمایشات مقام معظم رهبری است که ایشان بر آن تاکید دارند و امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کردند.

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: چنانچه تولیدات فراتر از نیاز جامعه باشد و به مرحله صادرات کالا در بخش‌های مختلف برسیم دیگر کشورها نیازمند ما خواهند بود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: نسبت به تولید و تامین نیازهایی همچون مواد شوینده و ماسک در داخل کشور اقدام شد، در غیر اینصورت اگر نیاز به بیرون می‌شد به طور حتم دشمنان کینه‌توز این ملت اجازه ورود ماسک به کشور را نمی‌دادند.

عدالت‌خواه با بیان اینکه اگر جهش تولید در بخش‌های مختلف با جدیت تمام به آن توجه شود مشکلات حل خواهد شد از مسوولان تعزیرات حکومتی خواست در زمینه پیشگیری از تخلف برنامه‌های علمی و عملی داشته باشند تا نتیجه این کارها برای مردم ملموس باشد.

وی با بیان اینکه یکی از خطرات جدی که مانع تولید، تجارت و اشتغال و تهدیدکننده است پدیده شوم قاچاق است، گفت: در زمینه قاچاق، سازمان تعزیرات حکومتی به موجب قانونی که در سال ۹۲ تصویب شد، قانون مبارزه با کالا و ارز وظایف مهمی را به عهده دارد.

رییس کل دادگستری همدان با بیان اینکه این قانون در سال ۹۴ اصلاحیه خورد و باز هم ابهاماتی دارد، عنوان کرد: از هر گونه اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق کالا تحت هر رنگ و لعابی باید با قدرت و جدیت جلوگیری شود.

وی افزود: افرادی که درصدد اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق کالا هستند کالای خود را قاچاق قلمداد نکرده بلکه با عناوین مختلف از جمله تامین نیاز جامعه و مردم درصدد موجه جلوه دادن کار خود هستند.

عدالت‌خواه با بیان اینکه قاچاق در هر نوعش برای تولید، فعال اقتصادی، مصرف کننده و چرخه اقتصاد مضر است، اظهار کرد: اجرای خوب این قانون می‌تواند مانع بزرگی بر گسترش کالای قاچاق بر جامعه باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات