خبرهای داغ:
به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین تولید شد:
کتاب «اگر مرد بودم» زندگی نامه داستانی طاهره صادق بیگی به کوشش: ندا حبیبی در واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قزوین چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۲۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین؛ «اگر مرد بودم» شرح زندگی عاشقانه طاهره صادق بیگی همسر شهید ولی الله محمد بیگی است.

«ندا حبیبی»- نویسنده- هدف از نگارش این اثر را تلاش برای روایت گوشه ای از عاشقانه های این زوج و دشواری های زندگی با جانباز ضایعه نخاعی برشمرده گفت: کوشش کردم به دو امر به ظاهر متضاد یعنی؛ عاشقانه ها و سختی های وصف ناپذیر زندگی مشترک آنها بپردازم.

وی افزود: در روند نگارش بین نویسنده و صاحب خاطره، تعاملی صورت گرفته که به جذابیت اثر کمک شایان توجهی کرده است، به همین خاطر به عنوان نویسنده توانسته ام با ورود به پیچ و خم های ناپیدای زندگی این زوج و فراز و فرودهای آن، به تقویت، اثر گذاری و باور پذیری کتاب (اگر مرد بودم) کمک نمایم.
حبیبی یادآور شد: در این کتاب تلاش شده با استفاده از ابزار تخیل و توصیفات احساسی، گفته های همسر شهید جذاب تر و روایت زندگی او از بیانی خشک و گزارش گونه دور شود.

این کتاب در سه فصل تدوین شده و هر فصل شامل دوره ای از وقایع مرتبط است که بر اساس آن فصول تغییر می کند و عناوین انتخابی در هر ماجرا بر اساس مفهوم آن، مصرعی از دیوان حافظ است که حس و حال فضا و قهرمانان داستان را بیان می کند و همزمان در انتقال احساس به خواننده نقش دارد.

در بخشی از کتاب آمده: «تحمل این ماجرا سخت بود، اما مگر تمام دنیای یک زن در مادری خلاصه می شود؟ مگر نیست به عنوان یک انسان قدمی برای بهتر شدن این دنیا بردارم !؟...»
«اگر مرد بودم» با قطع رقعی، شمارگان: ۱۲۵۰ نسخه در ۱۱۶ صفحه، به قیمت ۲۲۰۰۰ تومان، سال: ۱۳۹۹ در انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها