خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

ضرورت تکریم و جاودانه کردن فکر و سیره عالمان دینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عالمان دینی یادگاران مکتب انسان ساز امام صادق علیه السلام هستند که باید فکر و سیره روشن آنها تکریم و جاودانه شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه امینی(ره) با تبیین سجایای اخلاقی و ویژگیهای شخصیتی این عالم بزرگ اظهار داشت: ایشان حیاتشان را نذر خدا و جانشان را فدای اسلام کرده بودند و توانستند با زحمات طاقت فرسا حقیقت ها را آشکار سازند.
وی با بیان اینکه رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، اضافه کرد: این شخصیت بزرگ قله دانش و تواضع بودند و مانوس بودن با قرآن و عترت از وی ستاره ای ساخت که در تاریخ 1400 ساله اسلام می درخشد.
حجت الاسلام آل هاشم از صاحب کتاب الغدیر بعنوان استوانه علم و یقین یاد کرد و گفت: علامه امینی با تبیین حقیقت؛ تاریکی ها را از چهره ملکوتی امام علی(ع) کنار زدند و تا معنای واقعی ولایت مداری را بر همگان روشن سازند و این ندا را به گوش جهانیان برسانند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم گام های ارزشی و اثرگذار برای شناساندن علما و فضلای دین برداریم، خاطرنشان کرد: با نشر علوم الهی در جامعه اسلامی یاد و خاطره بزرگانی چون علامه امینی که نام و سیره ایشان فخر خطه آذربایجان هستند، بیش از پیش گرامی و بزرگ داشته شود.
حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان؛ دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این دهه فرصت مناسبی است تا می توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.
وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت؛ بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم دهه کرامت را فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی دانست و گفت: در دهه کرامت باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق تر با اهل بیت آشنا شویم‌.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.
امام جمعه تبریز تبلیغ سیره رضوی را متذکر شد و گفت: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی انسان بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها