استاندار مازندران گفت: مجبور شدیم برای چند شهرستان که در وضعیت قرمز یا مرحله هشدار قرار دارند، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۲۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه مجبور شدیم برای چند شهرستان که در وضعیت قرمز یا مرحله هشدار قرار دارند، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، گفت: از ۱۵ تیرماه امسال استفاده از ماسک در مکان‌های دارای تجمع اجباری می‌شود و با توجه به پیش بینی‌ها اگر این وضعیت تداوم پیدا کند شرایط خاص در شهرستان‌های دیگری نیز حاکم می‌شود.

او افزود: علیرغم ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی بخاطر عدم رعایت هشدار‌ها و پروتکلها، چند شهرستان به وضعیت قرمز تغییر وضع داده اند، که اگر با جدیت؛ الزامات را رعایت و از شیوع مجدد کرونا پیشگیری نکنیم، شاید در موج دوم شاهد خسارات بیشتری باشیم. ‎

استاندار مازندران با بیان این که این محدودیت‌ها را از ادارات و دستگاه‌های اجرایی آغاز کردیم، گفت: دستور دادیم جلسات داخلی و استانی تمامی ادارات بصورت ویدیوکنفرانس برگزار و همایش، تجلیل‌ها و ... حتی الامکان برگزار نشود و در مواقع ضروری به برگزاری جلسات حضوری، تعداد افراد شرکت کننده نباید بیشتر از ۱۰ نفر شود.
بیشتر بخوانید:

حسین زادگان افزود: اماکن پرتردد نیز توسط شهرداری‌ها بصورت ویژه در قالب یک مانور عمومی ضدعفونی می‌شود و این‌ها همه به این معناست که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را باید با جدیت و از نو آغاز کنیم چرا که اگر پیشگیری نکنیم وضعیت خطرناک می‌شود.

استاندار با بیان این که هلال احمر نیز فعالیت خود در این چند شهرستان را از سر می‌گیرد و همه این‌ها بدان معناست که هشدار‌ها رعایت نشده و عادی انگاری در مواجهه با کرونا صورت گرفته است، گفت: ضد عفونی برخی اماکن پرتردد نظیر بانک‌ها از سر گرفته می‌شود و باید مردم تا اطلاع ثانوی، رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری بویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

حسین زادگان افزود: تالار‌ها با این که مکلف شدند با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند، متاسفانه رعایت نکردند که اداره کل صمت نظارت‌ها را تشدید و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

او با اشاره به این که هر تصمیمی که تاکنون برای مقابله با کرونا اتخاذ شده است، برای حفظ سلامت و جان مردم و مراقبت از اقتصاد و معیشت آنان بوده است، گفت:اگر رعایت دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم و استان وارد موج دوم بیماری کرونا شودخسارات آن بیش از پیش خواهد بود.

حسین زادگان افزود: از اصناف و کسبه عزیز تقاضا دارم برای صیانت از جان شهروندان و مردم؛ رعایت الزامات بهداشتی را جدی بگیرند چرا که در صورت رعایت نکردن آن‌ها مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها در بازار خواهیم بود و این وضعیت می‌تواند روی معیشت بازار و مردم تاثیر منفی بگذارد.
مسافران به سواحل مراجعه نکنند
حسین زادگان استاندار مازندران، گفت: در فصل تابستان قرار داریم و تاکید می‌کنم حتی الامکان مردم و مسافران به سواحل مراجعه نکنند چرا که تراکم در سواحل زیاد است و برای حفاظت از جان خود و فرزندانشان پروتکل‌های بهداشتی و هشدار‌ها را جدی بگیرند.

او از تشدید نظارت‌ها بر اصناف خبر داد و افزود: قرارگاه نظارت بر اصناف از سوی اداره کل صمت فعال بوده که جدی‌تر بکار خود ادامه خواهد داد و نظارت بر صنوف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت شبانه روزی و فعالتر از گذشته ادامه خواهد یافت و در شهرستان‌ها نیز مدیران معین و معاونین استاندار، بصورت بازرسان ویژه با محوریت فرمانداران بر الزامات بهداشتی نظارت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها