در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرچک مطرح شد؛
خبرگزاری بسیج: جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک به ریاست حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه و دبیری سرهنگ صمد سلطانی فرمانده سپاه پانزده خرداد و دیگر مسئولان با محوریت برنامه‌ریزی برای هفته حجاب و عفاف در سپاه پانزده خرداد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۵۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک به ریاست حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه و دبیری  سرهنگ صمد سلطانی فرمانده سپاه پانزده خرداد  و با حضور بهمن خطیبی فرماندار، نوش آبادی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ موسی پور فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولان با محوریت برنامه‌ریزی برای هفته حجاب و عفاف در سپاه پانزده خرداد برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرهنگ صمد سلطانی با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت ولی نعمت کشورمان امام رضا ( علیه السلام) به بیان ماجرای کشف حجاب در دوره رضا خان پرداخت و افزود : سپاه پانزده خرداد به عنوان دبیرستاد احیا به مناسبت هفته عفاف وحجاب در نظر دارد برنامه های تاثیرگذار و متعددی را با همکاری و تعامل تمامی ادارات و نهاد ها , با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان قرچک انجام دهد .

 

  حجت الاسلام اسماعیلی با تبریک ولادت امام رضا(علیه السلام) اظهار داشت : یکی از دستورات واجب دینی و الهی رعایت حجاب و عفاف هست و از عوامل بی توجهی به عفاف و حجاب عدم شناخت نسبت به تاثیرگذاری این امر مهم است. امام جمعه شهرستان قرچک با بیان اینکه حجاب و عفاف مهمترین عامل بقا و حراست از حریم خانواده است، افزود : اصل قضیه امر به معروف و نهی از منکر آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند که ورود این ستاد در عرصه عفاف و حجاب بسیار مهم است.

وی  تاکید کرد : امر به معروف و نهی از منکر از ادارات آغاز شود و این واجب الهی می تواند تاثیرگذاری و برکات فراوانی در سطح جامعه داشته باشد.

در ادامه دکتر نوش آبادی نماینده مردم در مجلس اظهار داشت : اصل هشتم قانون اساسی صریحا به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و این جایگاه قانونی است.

وی افزود : به تعبیر مقام معظم رهبری بزرگترین فساد، که گریبانگیر دستگاههای حکومتی و اجرایی شده فساد مالی است   و ویروس مالی و اقتصادی از ویروس کرونا هم خطرناک تر است.

نوش آبادی با بیان اینکه تعدادی از افراد جامعه ما عفاف و حجاب اسلامی را به معنای واقعی رعایت نمی کنند تاکید کرد : عفاف و حجاب را از خود نهادهای دولتی و حاکمیتی شروع کنیم , منکر را در همه ابعاد و زوایا ببینیم فقط حجاب و عفاف نیست و مظاهر فساد فراتر از عفاف و حجاب و در حوزه سیاسی و اقتصادی و امنیتی فراتر رفته است.

در ادامه فرماندار قرچک اظهار کرد :در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب همه دستگاهها که نمایندگان وزارتخانه هستند موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند و با توجه‌ به نظام شیعی و اعتقادی و انقلابی مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید اولویت امور باشد.

خطیبی تاکید کرد : از مطالبات اصلی مردم در انقلاب، عفاف و حجاب بود اما الان متاسفانه بخصوص در طیف جوانان از این موضوع فاصله گرفته شده است.

وی تصریح کرد: باید حریم خانواده و عفت عمومی حفظ شود خیلی از توطئه‌ها و مداخلات بیگانگان  به نتیجه نمی رسد. وی تاکید کرد برای مقابله با مفاسد اجتماعی ارائه تسهیلات ازدواج اهمیت دارد .

  فرماندار قرچک در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر فراموش شدن ظرفیت اصناف و تولیدات بازار گفت : مجلس با بسترسازی قانونی و دولت برای اجرا اقدامات موثری می توانند انجام دهند.

در پایان جلسه خانم نجاریان طوسی مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه قرچک ضمن تبریک ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به بیان فاجعه خونین مسجد گوهر شاد و شهدای گرانقدر آن , برنامه های اجرایی در گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با همکاری بسیج جامعه زنان , حوزه های محلات خواهر و بسیج اقشار و کلیه ادارات و نهاد های سطح شهرستان  که  از ۲۱ تیر ماه آغاز می شود   مطرح کرد. خبرنگار/سیفی

ارسال نظرات