امام جمعه شهرستان قرچک اظهار کرد : امام سجاد (ع) در مناجات شاکین می فرماید: به تو شکایت می کنم از نفسی که همواره به بدی فرمان می دهد و یک لحظه رها یمان نمی کند.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۶۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرنگار تهران خبرگزاری بسیج  ؛ حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد : امام سجاد (ع) در مناجات شاکین می فرماید : (إِلَهِي إِلَيْكَ أَشْكُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَةً،...) به تو شکایت می کنم از نفسی که همواره به بدی فرمان می دهد و یک لحظه رها یمان نمی کند ؛ تمام دستورات و اوامر و نواهی و واجبات و محرمات از سوی حضرت خالق و پیامبرش و اهل بیت عصمت و طهارت برای حفظ حرمت انسان و سعادت اوست و اگر فلسفه دین و دینداری و حفظ شئون انسانی را بدانیم با جان و دل می پذیریم.

امام جمعه قرچک افزود : بشریت امروز با آگاهی  به سمت دین گرایش دارد و دنیا تشنه اصول انسان ساز است، امام رضا (ع) فرمودند: (فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا.)اگر مردم محاسن تعالیم   و معارف ما را می دانستند از ما پیروی می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی تاکید کرد :  توکل و توسل با ظرفیت های موجود و تلاش ممکن و مضاعف است و ملت ما با ظرفیت های بی بدیلش سست نمی شود و همچنان مقاومت می کند ولی عده ای فقط تماشا و فرصت طلب هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه مردم نگران گرانی اند، خاطرنشان کرد : حضرت آقا هفت سال  است دائم تذکر می دهند و نگران هستند ، مسئولان باید پاسخ دهند  کسانی که کارشکنی کردند ، به نقشه های دشمن کمک کردند ، زمینه های فتنه را بوجود آوردند ، امروز طلب کارند؟!

وی افزود : اما امروز که استکبار به زانو در آمد ، جرأت مقابله با نیروهای مسلح ما را ندارند ، بدنبال بهانه   و قطعنامه است تا مجوز حرکتهای کشتی های ما را بگیرد   ما به ورشکسته های سیاسی  و وابسطه و اشرافی اجازه حیات مجدد نخواهیم داد. تمام کسانی که ما را تا دم مرگ بردند امروز دم از دوستی میزنند !آیا واقعاً دوست شدند؟ خیر دوست نشده اند ، رهبر عزیز فرمودند: دشمن به ضعف اقتصادی وضعیت دفاعی ما چشم دوخته است باید محکم شد ، باید به ارزشها بهاء داد ، به اصول بهاء داد اگر گفته شود ارزشها را رها کنید تا مشکلات حل شود این نهایت جهالت و غفلت و بیچارگی است.

امام جمعه قرچک در ادامه افزود : این همان هدف اصلی دشمن است که با عوامل نفوذ حرکت می کند، دشمن ما ظالم است ، خبیث است ، شیطان بزرگ است ، مکار است ، دروغگو است ، بی رحم است ، احمق است ، به دنبال قطعنامه جدید علیه ایران است و این بار هم اروپائیها  همراهی نکردند، آمریکای امروز همان آمریکای سال ۶۷ است که با شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ۲۹۰ نفر بی گناه را در دریا پر پر کرد بعد می گوید اشتباه شده است و بلافاصله به فرمانده ناو جنگی خود مدال شجاعت می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی گفت : با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی ما نتیجه مدیریت اشرافی و بی دردی و بی توجهی به اصول است ، برعکس اقتدار ما در عرصه های علمی و فناوری و نظامی نتیجه مدیریت جهادی و انقلابی است و ملت ما ، ملت نبرد و مقاومت و مجاهدت است.

وی در پایان تاکید کرد: کشور و ملت ما اهل بصیرت است و هیچگاه مغفول   ، مرعوب و معیوب هم نمی شود.

ارسال نظرات