امام جمعه شهرستان مهران، گفت: بهترین راه مبارزه با مفسدان اقتصادی، تصویب و پیاده سازی قوانین ثبات ساز در اقتصاد است.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۲۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، " حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله امینی " امام جمعه شهرستان مهران دیروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان مهران، گفت: اینکه امروز خادمان مولی علی بن موسی‌الرضا( ع) مهمان مردم مهران در نماز جمعه هستند؛ علی‌رغم تعطیلی نماز جمعه در تمام استان، خود نشانه و آیتی از جانب حضرت است و نشان می‌دهد حضرت به مهران عنایت ویژه‌ای دارند، چرا که مردم مهران در خط مقدم نوکرای زائران امام حسین( ع) و امام رضا( ع) در طول سال هستند. 

وی افزود: یکی از مسائلی که به اقتصاد کشور آسیب جدی زده است؛ مساله قاچاق است و رهبر معظم انقلاب بارها در مورد آثار شوم این پدیده تذکر داده‌اند، لذا لازم است همه نهادهای دولتی، مجلسی و قضایی با قاچاق مبارزه کنند؛ البته تا الان هم کارهای خوبی در جهت مبارزه با این پدیده صورت گرفته است که جای تشکر و تقدیر دارد.

امام جمعه شهرستان مهران، گفت: گرچه گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است، ولی آنچه مردم را آزار می‌دهد و فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌کند، عدم ثبات اقتصادی است؛ اگر کسی بداند مثلا ارزش پول ملی 5 سال ثابت خواهد بود، می‌تواند معیشت خود را مدیریت کند ولی ثبات ارزش پول ملی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام امینی افزود: سیاست‌های اقتصادی این دولت و دولت‌های گذشته بر پایه آزادسازی قیمت‌هاست؛ از حامل‌های انرژی گرفته تا سایر اقلام خوراکی و غیر خوراکی و کالاهای خانگی، اما از زیرساخت‌های آزادسازی قیمت‌ها که از جمله‌ی آن خصوصی سازی و حفظ ارزش پول ملی است غفلت شده است.

وی ادامه داد: بهترین راه مبارزه با مفسدان اقتصادی، تصویب و پیاده سازی قوانین ثبات ساز در اقتصاد است، تمام مفاسد اقتصادی در کشور به دلیل عدم ثبات اقتصادی بوده است؛ یارانه‌ی که زمانی 45 دلار بوده به 2 دلار رسیده است؛ یعنی پول ملی ما نه تنها هیچ رشدی نداشته بلکه 43 دلار سقوط کرده است و همین عدم ثبات هم باعث فسادهای کلان اقتصادی شده است.

امام جمعه شهرستان مهران، گفت: از ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم بابت ورود به گرانی‌های اخیر در شهرستان مهران تشکر می‌کنم، گرانی‌های اخیر در مهران هیچ توجیه عقلانی نداشت و استان‌های همجوار وضعیت‌شان از ما خیلی بهتر بود و البته لازم است سایر مسوولین دولتی نیز علاوه بر ورود موثر به دادگستری کمک کنند.

ارسال نظرات