خبرهای داغ:
در گفت و گو با بسیج عنوان شد

تولید؛ عامل اصلی استحکام در اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه کشور

رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرخه گفت: در کنار علم و دانش باید جایگاه خاصی برای تولید داخلی در راستای پیشرفت و رونق کشور در نظر بگیریم.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۹۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سمنان در خصوص جهش تولید و اهمیت آن اظهار کرد: در پی نام گذاری سال 1399 به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر این جمله کلیدی که ( جوری عمل کنید که با جهش تولید ، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید). راهبردی در امتداد راهبرد رونق تولید در سال گذشته و بیش از یک دهه شعار های اقتصادی است
وی افزود: همچنین جهش تولید نیازمند جهشی شگرف در به کارگیری استعداد ها و ایده های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش های اقتصادی و مدیریتی کشور است که از این رو توجه ویژه به نظام استعدادیابی و شایسته گزین به ویژه از امسال برای جذب جوانان توانمند میبایست در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد
رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرخه اضافه کرد: به طور طبیعی اگر بخواهیم بحث همه جانبه ای در مورد شعار سال یعنی جهش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی داشته باشیم، موضوعات و محورهای مختلف و متعددی را بایستی به بحث گذاشته و مسئله تولید را از زوایای مختلف بررسی کنیم.
محمدی وند بیان داشت: از ضرورت ها و اهمیت تولید و چرائی آن که بگذریم، شناخت آثار و پیامدهای تولید در اقتصاد کشور و همچنین نقش آن در سایر عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما بسیار مهم است.
وی اذعان داشت: بحث از مبانی نظری و پایه های فکری و تئوریک موضوع هم به لحاظ منابع و متون دینی و سیره معصومین(ع) و هم به لحاظ دانش اقتصاد و هم به لحاظ اسناد فرادستی همچون قانون اساسی و سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام نیز نه تنها راه گشای ایجاد درک صحیح از ماهیت تولید خواهد بود بلکه راه ها و راهکارهای مشخصی را نیز در تحقق شعار سال به ما ارائه می نماید.
رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرخه اضافه کرد: شناخت وضع موجود تولید در کشور، بررسی نقاط قوت و ضعف آن و همچنین موانع و چالش های مسیر تولید و دریافت روشنی از آن نیز در این راستا لازم است.
محمدی وند با اشاره به اینکه همچنانکه بررسی و شناخت زمینه ها و بسترهای موجود برای رونق بخشیدن به تولید ملی در سطح خرد و کلان یک امر ضروری است؛ گفت: توجه به بایدها و نبایدهای شرعی، قانونی و اقتصادی تولید و درنظر گرفتن بایسته های موضوع نیز در یک مطالعه جامع مورد نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه در همه جوامع بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار است و همه انسانها به نقش و اهمیت آن واقفند. به گونه ای که در یکی دو قرن گذشته افراط شکل گرفته در تولید، ناشی از مطلوبیت ذاتی یافتن آن است. تولید در نگرش عمومی بشر یک ارزش تلقی شده و صرف نظر از نیاز و یا اهداف تولید مسابقه ای بی رحمانه در تولید هرچه افزون تر، چهره زندگی مردم غرب و شرق عالم را دگرگون کرده و خسارت های جبران ناپذیری نیز به منابع موجود در کره خاکی وارد نموده است.
رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرخه با بیان اینکه اکنون نیز تولید هر چه بیشتر یک شاخص کمال و رشد و قدرت برای کشورها به حساب می آید و غفلت جدی در نگرش به تولید و بایسته های آن، مسیر بهره برداری صحیح از نعمات پروردگار در روی زمین را با آسیب های فراوان و مخاطرات مهمی روبرو ساخته است گفت: البته ضرورت دارد در باب اصلاح این نگرش نیز فکری اساسی شود در هر صورت هرگاه از ضرورت پرداختن به تولید سخن به میان می آید گاه مقصود، مطلق تولید است و گاه مراد، تولید داخلی است و این دو موضوع جدا از هم می باشد.

محمدی وند افزود: مطلق تولید برای بشر اهمیت و ضرورت دارد زیرا تولید به معنی زندگی است، تولید رشد است، شکوفائی است، کار است، تلاش است، اشتغال است، بهره گیری از طبیعت است، رفع نیازهای زندگی، رفاه شخصی و عمومی است، استفاده بهتر از منابع موجود است رفع مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، مسکن و به حرکت درآوردن چرخ عظیم اقتصاد یک جامعه است. تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و سامان دادن اقتصاد و محور پیشرفت و توسعه است.
وی با اشاره به اینکه از همین رو تولید، شاخص و معیار اصلی پیشرفت در یک کشور است و برای ما نیز بعنوان شاخص پیشرفت، ملاکی برای اندازه گیری سرعت، شتاب و میزان پیشرفت محسوب می شود؛ گفت: موضوع تولید داخلی و تأکید بر آن علاوه بر همه اهمیت های پیش گفته، ضرورتهای ویژه ای دارد که به خصوص در شرایط کنونی برای کشور ما بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز می باشد.
رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرخه تصریح کرد: امروزه تولید داخلی، یعنی رونق بخشیدن به حرکت کشور، یعنی حرکت به سوی استقلال و خودکفائی و خوداتکائی و رهائی از وابستگی ها، یعنی تحکیم پیشرفت همه جانبه، یعنی تحقق اهداف عدالت و پیشرفت در این دهه، یعنی مستحکم کردن اقتصاد داخلی و شکوفا نمودن آن، یعنی ساختن کشور و آباد کردن خانه خودمان، یعنی رشد همه جانبه بدلیل نقش تولید در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، یعنی بالا بردن قدرت خرید مردم، یعنی افزایش دارائی ها و مالکیت مردم، یعنی حذف دلالی ها و واسطه گری ها، یعنی جذب سرمایه های بی هدف و سرگردان و سوق آن به سمت کار و تولید.
محمدی وند اضافه کرد: از همه مهمتر تولید داخلی برای کشورمان، یعنی ادامه جهاد اقتصادی، همت مضاعف، کار مضاعف، مبارزه با دشمنان، مبارزه برای ایجاد استقلال، دفاع از حریّت و کرامت ملت ایران، پاسخ کوبنده به تهدید و تحریم دشمن، خنثی سازی تحریم ها و مقابله عملی با آن، سیلی محکم به غرب، مأیوس کردن دشمنان قسم خورده، مقابله با زورگوئی های رایج و قلدری های چپاول گردان در عصر جدید، مجاهدت، تلاش و کار برای خدا، عزت و سربلندی، ادامه راه شهیدان و تثبیت نظام اسلامی، اجابت هل من معین رهبر خیرخواه و دوراندیش نظام، عمل به آموزه های قرآنی و توصیه های معصومین(ع) وعمل به وظیفه انقلابی و اسلامی در این مقطع می باشد.
وی در پایان بیان داشت: بسیار روشن است که پیشرفت کشور متوقف بر دو عنصر علم و تولید است. یک کشور برای دستیابی به اهداف خود نیازمند اولاً عنصر علم و ثانیاً عنصر تولید یعنی عمل و کار براساس دانش خود می باشد. از این رو اهمیت و ضرورت تولید در این مرحله از عمر مبارک نظام اسلامی و در دهه عدالت و پیشرفت به روشنی آشکار و نمایان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها