ماسک زدن از فردا الزامی است/ اگر بیماری کنترل نشود محدودیت های جدی اعمال خواهدشد

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: باید مراقبت ها به شکل جدی ادامه پیدا کند و اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبوریم محدودیت های سفت و سختی را اعمال بکنیم.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سید حسن اینانلو با بیان اینکه متاسفانه فروکش کردن بیماری به صورت مقطعی باعث شد رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ شود گفت: باید مراقبت ها به شکل جدی ادامه پیدا کند و اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبوریم محدودیت های سفت و سختی را اعمال بکنیم.

وی ادامه داد:  با توجه به افزایش شیوع بیماری در برخی استان ها تعطیلات یک هفته ای هم اعلام شده است و اگر مردم همکاری نکنند قطعا از این محدودیت ها همه متضرر می‌شویم.

اینانلو اظهار داشت: ما از بانک‌ها خواستیم که استفاده از پول نقد را کاهش دهند و خدمات کارت های بانکی را افزایش دهند تا مراجعه به بانک کاهش یابد ولی این امر باید همینطور با جدیت دنبال شود و از مراجعات اضافی خودداری شود.

وی بیان کرد: در جلسه ستاد کرونای استان با توجه به شرایط جدید کاهش تعداد کارمندان و کاهش ساعات کاری ادارت مطرح خواهد شد و اگر به نتیجه نرسیدیم قدم های بعدی را ادامه خواهیم داد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با سطح آسیب پذیری اقشار مردم در این بیماری گفت: کسانی که مبتلا شده اند و سطح ایمنی بالایی کسب کرده اند ممکن است از نظر ابتلای مجدد ایمن باشند ولی تشخیص و تفکیک این افراد از افراد عادی که آسیب پذیر هستند امکان پذیر نیست بنابراین همه باید از ماسک استفاده کنند و بر اساس دستورالعمل های اعلام شده استفاده از ماسک از فردا ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: ایمنی ماسک‌ها متفاوت است؛ ماسک های N95 تا 97 درصد و ماسک‌های عادی سه لایه حدود 85 درصد از ابتلا جلوگیری می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار