در نشست اخلاقی بصیرتی حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد مطرح شد:

کرونا را در یک نگاه می توان به عنوان امتحان الهی دانست

دهقان نیری با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت:کرونا را در یک نگاه می‌توان به عنوان امتحان الهی دانست که عده‌ای پیروز شدند و عده‌ای شکست خوردند.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۳۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ازیزد: به مناسبت دهه کرامت ومیلاد امام رضا (ع) نشست اخلاقی بصیرتی با حضور امام جمعه بخش شاهدیه حجت الاسلام محمود دهقان نیری به همت و همکاری حوزه‌های مقاومت نرجس خاتون ناحیه مرکزی و حوزه مقاومت حضرت فاطمه (س) وابسته به حوزه علمیه معصومیه در دفتر این حوزه علمیه در جمع فرماندهان، اعضای شورا و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین این حوزه‌ها برگزار شد.
دهقان نیری با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) اظهار داشت:کرونا را در یک نگاه می‌توان به عنوان امتحان الهی دانست که عده‌ای پیروز شدند و عده‌ای شکست خوردند. گروه‌های جهادی، کادر پزشکی ومبترزان این عرصه را در زمینه‌های مختلف کمک به بیماران، ضدعفونی معابر و برگزاری رزمایش مواسات و مومنانه در مساجد، حسینیه ها، حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، امامزادگان و… برای کمک به محرومان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا را برندگان عرصه امتحان الهی کرونا برشمرد.
امام جمعه شاهدیه تصریح کرد: مواسات به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود و همان گونه که در مناجات شعبانیه از خدا می‌خواهیم تا کمک و مواسات را همیشه روزی ما گرداند، هدف ما هم باید کسب رضای الهی باشد. نباید مسائل حاشیه‌ای و تبلیغات اصل موضوع را به حاشیه ببرد و کسانی که با گران فروشی و کم فروشی و احتکار به اقتصاد جامعه اسلامی ضربه زدند و مسئولانی که با کم کاری به وظیفه خود در برابر مردم عمل نکردند به عنوان مردود شدگان صحنه کرونا هستند.
دهقان نیری افزود: در تیرماه حوادث بسیاری رخ داد که نشان دهنده این است که استان یزد زخم خورده این حوادث است. شهادت شهید آیت ا… بهشتی و یارانش، شهادت شهیدان پاکنژاد در ۷ تیر، شهادت شهید آیت ا… صدوقی در ۱۱ تیر و شهادت مسافران هواپیمای ایرباس توسط آمریکای جنایتکار که جمعی از یزدی‌ها در این هواپسما حضور داشتند از جمله‌ی حوادث تلخ تیرماه برای یزدی هاست و باید یاد این شهدای عزیز گرامی داشته شود.
امام جمعه شاهدیه در خصوص دهه کرامت گفت: کرامت هم به خوا انتساب دارد " و لقد کرمنا بنی آدم " و هم به پیامبر اکرم (ص) منسوب است که باید از این کرامت خدادادی حفاظت کنیم و به وظایف انسانی در برابر این کرامت با شکر نعمت‌ها و ذکر الهی عمل کنیم. باید بتوانیم با دوری از گناه و رعایت تقوا این کرامت خدادادی را به انسان رشد و ارتقا دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار