خبرهای داغ:

اعلام وضعیت قرمز در استان کرمانشاه

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک در جاهای پرتجمع و پر ازدحام الزامی است.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۹۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،طبق گفته  معاون کل وزارت بهداشت دکتر  حریرچی هیچ محدودیت سنی برای ابتلا به کرونا وجود ندارد و همه از کودک تا مسن گرفتار کرونا می‌شوند.

وی بیان داشته :تاکنون 18 تا 19 میلیون نفر در کشور درگیر این ویروس شده‌اند؛ برای مقابله با کرونا در شرایط کنونی نه واکسنی وجود دارد و نه نسخه‌ای که بتوان به صورت قطعی برای درمان همه مبتلایان به این ویروس پیچید تنها راهی که کارشناسان بر آن تاکید دارند استفاده از ماسک برای پیشگیری و انتقال از این ویروس است.

اهمیت این موضوع به قدری است که رئیس جمهور روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد از امروز، پانزدهم تیرماه هرگونه ارائه خدمات در ادارات دولتی و مکان‌های سرپوشیده منوط بر استفاده از ماسک شود و اگر کارمندی هم بدون ماسک در محل کار حاضر شد بابت آن روز غیبت رد کرد.

طبق نظر مسؤولان وزارت بهداشت، نوع ماسک مهم نیست و زدن ماسک مهم است، چرا که استفاده از ماسک‌ها هم در اماکن عمومی می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را به کمتر از پنج درصد برساند.

استاندار کرمانشاه نیز در این رابطه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت‌های ویژه کرونا در  استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا با اعلام وضعیت قرمز در استان استفاده از ماسک در جاهای پرتجمع و پرازدحام الزامی است.

هوشنگ بازوند تاکید کرد: از امروز، پانزدهم تیرماه تمامی مکان‌هایی که خدماتی را ارائه می‌دهند چه دولتی و چه غیردولتی، موظف هستند به کسانی که ماسک نمی‌زنند ارائه خدمات ندهند.

وی سازمان صنعت معدن و تجارت استان را موظف کرد، که بر استفاده اصناف از ماسک نظارت داشته باشند و مشتریان هم در مراجعه باید حتما ماسک داشته باشند.

بازوند گفت: برگزاری مراسم‌های مذهبی، همایش‌ها، سخنرانی‌ها ممنوع است و 50 درصد جلسات ادارات نیز تا پایان هفته کاهش می‌یابد.

وی بر جلوگیری از افراد فاقد ماسک در پارک‌ها و بوستان های شهر توسط شهرداری تاکید کرد و افزود: تعطیلی یک هفته‌ای باشگاه‌های ورزشی، تالارهای عروسی، فعالیت رستوران‌ها با ظرفیت 50 درصد، از دیگر مصوبات است.

بازوند خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان، دفاتر قضایی، پلیس + 10 و... با ابلاغ پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی باید کار کنند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، هم اکنون 12 شهرستان استان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی و گیلان‌غرب در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ارسال نظرات