مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: لازم است که بقاع متبرکه و امامزادگان ضمن تبدیل به قطب فرهنگی باید تبدیل به پایگاه مهدویت شوند.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۳۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

بقاع متبرکه باید به پایگاه ترویج فرهنگ مهدویت تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در دیدار با خادمین و پرچم متبرکه مسجد مقدس جمکران در اردبیل اظهار داشت: دلجویی از خانواده شهدای سلامت و مدافع حرم یک اولویت اساسی است و لازم است که بقاع متبرکه و امامزادگان ضمن تبدیل به قطب فرهنگی باید تبدیل به پایگاه مهدویت شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مهم‌ترین وظیفه منتظران ظهور، معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) است و عدم توانایی ظاهری مانع درک و حضور امام عصر(عج) در جامعه ما نیست بنابراین با معرفت نسبت به شناخت، ایشان را ناظر بر جامعه خود بدانیم.

ستوده، ضمن تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه پذیرش امامت و تبعیت از ولایت امام زمان(عج) امر خطیری است، اظهار کرد: در طول تاریخ بعد از رحلت رسول خدا(ص) با موانع و مشکلات زیادی مواجه بودیم و سرنوشت جامعه اسلامی، تحلیل تاریخ زندگی ائمه معصومین و برخورد فاسدان حکومت اموی شاهد و گویای این امر مهم است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت غیبت امام زمان(عج) بعد از شهادت امام حسن عسگری(ع) ضروری بود تا امام از گزند بدخواهان در امان باشد، تصریح کرد: بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع) به مدت 69 سال غیبت صغری بود که مردم با واسطه از امام هدایت می‌گرفتند و این نائب خاص تعیین شده امام عصر(عج) بوده است و ولایت فقیه به جای ولایت امام زمان(عج) در تداوم نیابت ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر طبق دستور رسول خدا(ص) که شناخت امام زمان(عج) را وظیفه هر فردی می‌دانستند، عمل شود، گفت: اینطور همه امام عصر خود را شناخته و جایگاه ایشان در منظومه خلقت را پی خواهند برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهترین عمل امت من در زمان غیبت، انتظار فرج و ظهور امام عصر(عج) است، بیان کرد: کسی که خود را برای اجرای برنامه‌های امام زمان(عج) آماده می‌کند در حقیقت خود، خانواده و جامعه را برای پذیرش دولت جهانی و عدم گستر او مهیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین نظام اسلامی ما و حاکمان در این نظام باید خود را موضوع تحقق دعای اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فی دَوْلَةٍ کَریمَةٍ : تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ اِلی طاعَتِکَ ، وَالْقادَةِ اِلی سَبیلِکَ بدانند، اظهار کرد: در عمل باید به‌گونه‌ای باشند که الگو برای تمام جوامع حق طلب بشری قرار گرفته و رهبری و قیادت و سیادت راه رهجویان  پیام الهی را عهده‌دار باشند و این  مسئولیتی سنگین و خطیر است.

ارسال نظرات