خبرهای داغ:
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه شاهرود:

اردوگاه قائمیه جنگل ابر شاهرود، آماده پذیرش کاروان های اردوئی

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه شاهرود از آمادگی اردوگاه قائمیه جنگل ابر شاهرود برای پذیرایی از اردو‌های دانش آموزی و دانشجویی و اقشار مختلف خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۸۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اردوگاه قائمیه جنگل ابر شاهرود، آماده پذیرش کاروان های اردوئیجعفر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به راه اندازی اردوگاه قائمیه در جنگل ابر شاهرود به همت فرهنگی هنری و اردویی سپاه ناحیه شاهرود اظهار کرد: این اردوگاه از ۲۳ خرداد ماه تا ۲۶ شهریور ماه آماده پذیرش اردو‌های دانش آموزی و دانشجویی و طلاب و پایگاه‌های مقاومت بسیج و اقشار مختلف می‌باشد.
وی افزود: ظرفیت اسکان در این اردوگاه ۸۰ نفر است و شامل استراحتگاه، کانکس، چادر، نمازخانه و سرویس بهداشتی است.
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه شاهرود خاطر نشان کرد: گروه‌های جهت هماهنگی و رزرو می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۲۳۷۳۱۸۷۴ و ۰۹۱۹۵۹۱۸۷۱۸ و شماره ثایت ۰۲۳۲۱۴۲۴۶۶۹ تماس بگیرند.
لازم به ذکر است، جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکى از دست زیباترین جنگل‌هاى ایران است.
جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش‌آب و هوای استان سمنان است که در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.
این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابرو باد فراگرفته به این نام مشهور است.
در این جنگل ابر‌ها آنقدر به درخت‌ها نزدیک اند که گویی جنگل بر روی ابر‌ها سوار است و می‌توان در میان ابر و باد گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌انداز‌های طبیعت ایران محسوب می‌شود.
وجود ۸۵ نوع گونه گیاه مانند راش، بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان، گونه‌های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر به همراه گونه‌های گیاهی نادر مانند نارون، بارانک، سرخدار و مانند آن‌ها جنگل ابر را به موزه‌ای طبیعی تبدیل کرده است.
آب و هوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده‌اند و منظره زیبایی پدید آورده‌اند.
جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده است، که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.
در قسمت‌های جنوبی جنگل، یعنی قسمتی که به روستا‌ها نزدیک‌تر است پوشش گیاهی تنک دیده می‌شود. در عمق جنگلٰ تپه‌های پرشیبی وجود دارد که سراسر پوشیده از درختان بلند است. مشهورترین درخت منطقه اورس است. درختی با ریشه‌های بلند که روی زمین می‌خزد. مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان گلستانی است، اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها