خبرهای داغ:
امیرحسین سلیمانی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد و استفاده از آن بسیار ضروری است.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۷۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، علی پارسا اظهار کرد: تنها راه مقابله با کرونا، اقدامات پیشگیرانه مثل زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی افزود: افزایش موارد مثبت از ابتلا به کرونا بیانگر عادی انگاری ویروس کرونا، شیوع و انتشار بیشتر این ویروس در بین افراد جامعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: شاخص‌ترین علائم این بیماری در شرایط کنونی با توجه به تغییرات ساختاری و نوع عملکرد این ویروس بدن درد، کاهش بویایی، عوارض گوارشی، تنگی نفس در موارد شدید و سرفه است.

پارسا تاکید کرد: انجام تست کرونا در مراکز بهداشتی را مختص افراد با سن بالای ۶۰ سال و افراد در تماس با خانواده و فرد بیمار مثبت است، غربالگری سایر افراد در مراکز خصوصی بر طبق تعرفه شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وی گفت: برای تشخیص ابتلا به ویروس کووید ۱۹ تست‌های سرولوژی توصیه نمی‌شود و تنها راه تشخیصی تست pcr است، همچنین عکس برداری از ریه در افراد فاقد علامت ضرورتی ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاطر نشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب وزارتخانه برای هر صنفی ابلاغ و به صنوف اطلاع رسانی شده است.
ارسال نظرات