تیر و مرداد بسیار سخت کرونایی در انتظار مردم کهگیلویه وبویراحمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه وضعیت کنونی بسیار بسیار نگران کننده است ادامه داد: ماههای تیر و مرداد بسیار سخت و طاقت‌فرسایی در انتظار مردم کهگیلویه وبویراحمد است.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۷۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، محمدمهدی بانشی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دنا گفت: این استان چند هفته‌ای است که وارد پیک دوم بیماری کرونا شده و هر روز بر تعداد بیماران افزوده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این روند افزایشی به احتمال زیاد تا دو ماه آینده ادامه دارد افزود: مقدار افزایش تعداد مبتلایان بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی بسیار بسیار نگران کننده است ادامه داد: ماههای تیر و مرداد بسیار سخت و طاقت‌فرسایی در انتظار مردم کهگیلویه وبویراحمد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همانطور که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ابتکار عمل دست مردم است و از مردم انتظار می‌رود همکاری کنند.

دکتر بانشی گفت: اگر تک تک مردم در برابر رعایت دستورالعمل های بهداشتی احساس وظیفه نکنند دولت و حاکمیت نمی‌تواند به تنهایی کاری کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیر ماه افزود: خوشبختانه در استان ما از دو هفته پیش استفاده از ماسک در اداره ها اجباری شده بود و مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک بودند.
وی در خصوص افزایش قیمت ماسک بیان کرد: تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت معدن و تجارت باید در این خصوص نظارت کنند اما طبق اعلام رئیس جمهور ماسک باید ارزان شود تا همه مردم استفاده کنند.

دکتر بانشی افزود: باید در کهگیلویه وبویراحمد قیمت ماسک هزار تومان شود تا به راحتی به دست همه برسد.

بانشی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد استانی کرونا کارمندی که ماسک نزند به تخلفات اداری ارجاع داده می‌شود، گفت: به ارباب رجوع‌های بدون ماسک هم خدمات ارائه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ماسک‌های پارچه‌ای سه لایه برای استفاده عموم مردم می‌تواند موثر باشد ضمن اینکه تذکر می‌دهم ماسک‌های N ۹۵ سوپاپ‌دار اصلا ماسک‌های خوبی نیستند.

بانشی ادامه داد: این ماسک‌ها بسیار خطرناک هستند و چون قیمت ۴۵، ۵۰ هزار تومان دارند مردم به خاطر این قیمت بالا از آنها استفاده می‌کنند اما به راحتی می‌تواند ویروس را پخش کند لذا افراد از کسانی که ماسک N ۹۵ استفاده می‌کنند دوری کنند.

وی در پاسخ به گردش ویروس از طریق کولر خودرو هم گفت: به مردم توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است از تهویه باز استفاده کنند چرا که در فضای بسته خطر انتشار ویروس کرونا بیشتر است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: مردم از کولرهای آبی به جای کولر گازی استفاده کنند چرا که کولر گازی موجب گردش ویروس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات