نایب رئیس اول کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با بسیج خبر داد:

تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی، سواد آموزی و پیش دبستانی

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار بر این است که وزرات آموزش و پرورش بر اساس مجوز دریافتی از مجلس دهم مبنی بر تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریسی، آموزش‌یاران و نیروهای پیش دبستانی اقدام کند.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۱۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

محمد وحیدی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی بسیج در مورد  تغییر زمان کنکور سرا سری اظهار داشت: در رابطه با کنکور هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه زمان آن تغییر پیدا کند گرفته نشده است و به احتمال زیاد زمان تغییر پیدا نمی‌کند.

وحیدی گفت: الان آموزش و پرورش 14 آزمون برای یک میلیون نفر در کشور برگزاری کرده و کنکور هم مانند همین آزمون‌ها است، آنچه مطرح است رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش تعداد مراکز آزمون و تغییراتی از این دست در برگزاری این آزمون است

وی به مسئله استخدام و تبدیل وضعیت معلمان اشاره کرد و در همین رابطه افزود: مجلس قبلی به آموزش و پروش یک مجوز مبنی بر تبدیل وضعیت تعداد از نیروهای آموزش و پرورش شامل آموزش یاران یا همان معلمان سواد آموزی، نیروهای پیش دبستانی و نیروهای حق‌التدریس صادر کرده است و ما به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

نماینده مردم بجنورد ادامه داد: این افراد جهت تبدیل وضعیت باید در مصاحبه‌ها عموم و تخصصی حضور پیدا کنند  و بخشی از آن‌ها باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند اما آموزش یاران علاوه بر طی کردن مراحل مذکور باید آزمون قبل از ورود هم بدهند.

وحیدی در مورد بازگشایی مدارس اذعان کرد: بازگشایی مدارس در کمیسیون مطرح شد و قرار بر این است که وزارتخانه آموزش و پرورش گزارشات خروجی جلسات مدیران استانی خود را با در نظر گرفتن اولویتها در کمسیون مطرح کنند تا تصمیم نهایی در مورد آن گرفته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار