خبرگزاری بسیج: کلنگ احداث سرای محله حمزه آباد، تنها محله در منطقه 20 که فاقد سرای محله بود با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 20، مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و اعضای شورایاری محله حمزه آباد به زمین زده شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۳۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛کلنگ آغاز عملیات اجرایی سرای محله حمزه آباد با حضور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر ، فرهاد افشار شهردار منطقه 20،  مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و اعضای شورایاری محله حمزه آباد برگزار شد.

این گزارش حاکی است سرای محله حمزه آباد با کاربری آموزشی، ورزشی، اداری و سالن اجتماعات در 4 طبقه و با زیربنای 1200 مترمربع در داخل بوستان سنا در محدوده شهرداری ناحیه 2 منطقه 20 احداث خواهد شد.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در این مراسم گفت: در راستای برنامه توسعه محلات و تحقق مسئولیت های اجتماعی فرهنگی و افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی برای شهروندان،  با اجرای عملیات احداث سرای محله حمزه آباد تمامی 20 محله منطقه 20 صاحب سرای محله می شود.

این گزارش حاکی است پیش از این مراسم، عملیات اجرایی طرح میدان گاه خورشید (راگا) با حضور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 ،مسئولان محلی و خانواده معظم شهدا در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در این مراسم با اشاره به اینکه شهرری با داشتن اماکن مذهبی و ابنیه‌های تاریخی متعدد به عنوان محور فرهنگی شهر و استان تهران محسوب می‌شود، افزود:در شهرری یک منطقه ۴۰ هکتاری تحت عنوان منطقه گردشگری ری شامل ۴ بنای تاریخی برج طغرل، آرامگاه ابن بابویه، چشمه علی و دژ اشکان با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) وجود دارد که طرح‌های ویژه‌ای برای حضور گردشگران در این منطقه تاریخی تهیه و در دست اجراست.

افشار افزود: طرح میدان گاه خورشید (راگا) در زمینی به مساحت حدود ۸ هزار متر مربع و در ضلع غربی برج طغرل و مکمل فضای برج رازی است که با تملک زمین‌های اطراف طراحی شده و  ضمن ارتقاء تعاملات اجتماعی، کیفیت محلات را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این طرح با کاربری فضای باز شهری توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران طراحی و در مدت ۶ ماه اجرایی و تکمیل خواهد شد اظهار داشت: مهمترین دغدغه مدیران شهری هویت و اقتصاد شهری است و از آنجائیکه شهرری دارای هویت خاص بوده، اگر به درستی از این ظرفیت استفاده شود مشکلی در مدیریت این شهر نخواهیم داشت.

 

ارسال نظرات