خبرهای داغ:

ظرفیت های گردشگری و فرهنگی برای رهایی از وابستگی به فروش نفت باید شناسایی و معرفی شود

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیریت گردشگری فرهنگی کشور موجب شناخته شدن فرهنگ بیشتر مناطق به گردشگران خواهد شد گفت: با شناسایی و مدیریت صحیح ظرفیت‌های کشور ؛ نیازی به فروش نفت نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، محمدمهدی احمدی در نشست کارگروه گردشگری شهرستان میامی خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی به داشته‌های فرهنگی و هنری و نیز آثار غنی در بخش‌های مختلف و نیز ناشناخته ماندن این ظرفیت ها، همچنان نیازمند فروش نفت خواهیم بود.

وی بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری هز منطقه برای رشد و توسعه اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: برای کشف قابلیت‌های شناسایی نشده ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعی باید شرایطی مهیا شود تا این قابلیت‌ها اجرایی شوند.

احمدی، کاروانسرا‌ها را از قابلیت‌های مطلوب برای جذب گردشگران دانست و گفت: با توسعه و مدیریت منطقه‌ای باید از تخریب این اماکن تاریخی به صورت جدی اقدام شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی را نیز ضرورت خواند و متذکر شد: برای جذب گردشگران خارجی و داخلی شرایط مناسبی فراهم شود تا آنان به مبلغ معرفی مناطق گردشگری تبدیل شوند.

احمدی به آثار باستانی و طبیعی شهرستان میامی اشاره کرد و اظهار داشت: محققانی باید قابلیت‌های پنهان گردشگری منطقه را شناسایی نمایند.

وی با بیان اینکه برخی مردم هنوز شناخت کاملی از آثار تاریخی منطقه خود ندارند تاکید کرد: بسیاری از مردم شهرستان میامی هنوز آگاهی کاملی از آثار تاریخی و میراث گذشتگان خود نداشته و در شهر فقط رفت و آمد می‌کنند و به این آثار تاریخی بی توجه هستند.

احمدی با تاکید بر وجود بزرگانی در این شهرستان که سبک زندگی آن‌ها با عقلانیت و اخلاق همراه بوده است افزود: این بزرگان باید الگوی نسل جدید جامعه قرار گیرند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لازمه اجتماعی بودن را الگوپذیری و پیوند با گذشتگان دانست و تاکید کرد: نسل جدید باید با هویت گذشتگان خود آشنا شوند و الگو‌ها را از بزرگان خود انتخاب کنند.

نشست کارگروه گردشگری شهرستان میامی با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسوولان این شهرستان در فرمانداری میامی برگزار شد.

شهرستان میامی در مسیر تهران - مشهد و در ۵۵ کیلومتری شاهرود واقع است و ۵۸ اثر ثبت شده را در فهرست میراث باستانی کشور به خود اختصاص داده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار