مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه رابر:

تنها راه نجات اسلام مکتب حاج قاسم است

محمد رضا زارع منصوری گفت : مکتب حاج قاسم؛ همان مکتب امام صادق (ع) است، همان مکتب امیرالمومنین (ع)، رسول مکرم اسلام و مقام معظم رهبری وحضرت امام است باید این مکتب را ادامه داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۶۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:مکتب سلیمانی یکی از فصل های مکتب امامین انقلاب است که خود به تنهایی پاسخ گوی بسیاری از مشکلات امروز ما است وآموختنی های فراوان دارد.

محمد رضا زارع منصوری بازنشسته سپاه پاسداران از پاسداران دوره ۱۹ در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: دیماه سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه درآمدم و آذر ماه سال ۸۸ بازنشته شدم و اکنون خدمتگذار پیشکسوتان در ناحیه رابر مشغول خدمت هستم.

وی با بیان اینکه مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب، عقیده و افکارشان در جهان شناخته شده است افزود: اگر از یک بچه دو ساله ای سوال کنید که حاج قاسم که بود و چه افکاری داشت به درستی آن بچه دو ساله میگوید.

زارع منصوری گفت: حاج قاسم از وقتی که خودش و خدای خودش را شناخت به خوبی از پس این شناخت بر آمد، از وقتی پا در صحنه جنگ و جهاد و ایثارگری گذاشت از همان روزهای اول روحیه این مرد و این فرمانده با بقیه فرمانده ها فرق می کرد ایشان با شناخت وارد سپاه شد و با شناخت مبارزات خود را شروع کرد با شناخت عمیق ازخداوند متعال و رسول مکرم اسلام(ص) و انبیا الهی و ائمه معصومین در نبردها و عملیات ها شرکت می کرد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم با شناخت و توسلی که داشت مکتب خودش را جا می انداخت؛ یادم هست در عملیات والفجر هشت عبور از اروند سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی مثل ابر از چشمانش می ریخت و خداوند را با آبروی حضرت زهرا (س)قسم می داد و می گفت:” خدایا این آب مهره ی حضرت زهر است ای اب تو امشب با رزمندگان مدارا کن، ای آب تو را به آبروی حضرت زهرا امشب بچه ها را نجان بده “.

زارع منصوی اذعان کرد: مکتب حاج قاسم سراسر توسل به اهل بیت علیهم السلام بود، مکتب حاج قاسم سراسر پیروی از ولایت محض بدون چون و چرا در خط امام و مقام معظم رهبری بود.

وی تأکید کرد : یک روز را ما نمی توانیم در زندگی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس در جنگ عراق با داعش، جنگ سوریه با داعش ، در جنگ ۳۳روزه غزه یا در بقیه نبردها پیدا کنیم که یک ساعت از آن روز غفلت داشته باشد همیشه با یاد خدا بود و توسل به اهل بیت(ع) داشت و در زندگی اش هم این اثر بود و این مکتب نشان دهنده همین قضیه است.

زارع منصوری گفت: همه پاسداران رزمندگانی که با ایشان کار کردند می دانند حاج قاسم واقعا ذوب در ولایت و اهل بیت (ع) بود و با قرآن با آیات قرآن بانهج البلاغه عشق داشت و آشنا بود هر جا صحبت می کرد حدیث و روایتی و یا سخنی از امیرالمؤمنین (ع)، پیامبر و ائمه معصومین (ع) ابتدای سخنش بودند همیشه توسل به اهل بیت (ع) داشت، مکتب حاج قاسم؛ مکتبی جدا از مکتب اسلام، جدای از مکتب امیرالمومنین(ع) و جدای از مکتب مقام معظم رهبری و حضرت امام نبود.

وی با بیان اینکه خاطرات زیادی از حاج قاسم هم در دوران جنگ و پشت جنگ و نیز در رابر به عنوان مسئول سپاه در خدمت ایشان همیشه بودیم افزود: در جنگ یکی از خاطراتی دارم، یک شب قبل ازعملیات بدر در جزیره مجنون جنوبی سرشب بعد از نماز مغرب و عشاء ما دیدیم در خاکریز حاج قاسم آمد با سردار شهید جمالی که مسئول اطلاعات لشکر بودند یک قایق شناسایی دو نفره را همراهشان آورده بودند، قایق را پشت خاکریز گذاشته و برای شناسایی یک شب قبل از عملیات سرشب رفتند و اذان صبح برگشتند وقتی سؤال کردیم چه خبر؟ گفت؛ من رفتم ببینم راه نماها( یکسری چوب پنبه های رنگی برای عبور هر گردانی در یک جزیره می گذاشتند) را عراقی ها متوجه شدند یا نه . که اصلا متوجه نشدند و یک شب قبل از عملیات کمتر فرمانده ای بود که مثل حاج قاسم در خط جلوتر از نیروهایش باشد حاج قاسم همیشه جلوتر از همه لشکرها و فرماندهان جلودار بود.

زارع منصوری افزود: بزرگترین امورات جنگ، خطرناکترین محور ها و عملیات ها را همیشه لشکر ۴۱ ثارالله به عنوان خط شکن می دادند گر چه لشکری از لشکر های کوچک سپاه؛ لشکر ثارالله نسبت به لشکر محمد رسول الله یا نسبت به لشکر علی بن ابیطالب یا سایر لشکرهای سپاه لشکر کوچکی است اما در جنگ بزرگترین و خطرناک ترین ماموریت ها را لشکر ۴۱ ثارالله انجام می داد.

وی ادامه داد: از حاج قاسم خاطرات خیلی زیادی که در هر عملیاتی دنیایی از خاطرات است در صحبت هایش می گفت خاطرات خوب را شهدا با خودشان بردند خاطرات شهدا بهترین خاطراتی بود که رمزی بین خدا و شهدا بود می بایست آن خاطرات هم با خودشان برود و آن خاطرات در جامعه منتشر نشدند.

این پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به برنامه های شهدا درشب های عملیات با خداوند متعال گفت: سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندهانی بود که اهل نماز شب بود نماز شب این مرد شاید هیچ شبی قطع نشد و بچه ها را به نماز شب سفارش می کرد.

وی افزود: یک شب در مهدیه، من وقتی برای نماز صبح قبل از اذان رفتم دیدم حاج قاسم یک چفیه ای دور سر و گردنش بسته به طوری که شناخته نشود در بین بچه ها مشغول نماز شب بود قبل از اذان صبح نماز شب می خواند همیشه همراه رزمندگان در صف اول جلوتر از بچه ها بود.

زارع منصوری گفت: روحیه شجاعتی که حاج قاسم داشت هیچ کدام از فرماندهان و پاسداران نداشتند همیشه اطلاعات و شناسایی عملیات ها را خودش شخصا انجام می داد من وقتی از شلمچه یک گردان رفتیم به جزیره مجنون آنجا دیدیم دو سه چادر در جزیره نصب شده ما بیرون نشستیم و گفتیم؛ چه خبر است ؟ گفتند اینها فرماندهان جنگ اند در حال آماده شدن برای عملیات هستند تاظهر آنجا نشستیم وقت اذان من دیدم حاج قاسم ازچادر بیرون آمد فقط جواب سلام ما را داد احوال پرسی با ما نکرد سریع وضو گرفت و مجدد داخل چادر شد طرح ریزی برای ۲۴ ساعت بعد از عملیات داشتند.

وی ادامه داد: آنقدر انسان با تدبیری بود به قول مقام معظم رهبری شجاع بود وهم تدبیر داشت هیچ کس نمی توانست کوچکترین حرف از زبان حاج قاسم بیرون بکشد با اینکه از همه اطلاعات می گرفت اما به کسی اطلاعات نمی داد.

مسئول پیشکسوتان ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر اظهار کرد: مکتب حاج قاسم؛ همان مکتب امام صادق (ع) است، همان مکتب امیرالمومنین (ع)، رسول مکرم اسلام و مقام معظم رهبری وحضرت امام است باید این مکتب را ادامه داد چرا که تنها راه نجات جهان اسلام، ایران اسلامی و تنها راه نجات انقلاب اسلامی مکتب حاج قاسم است.

وی در خصوص راه های ترویج مکتب حاج قاسم گفت: برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری متینگ ها و اجتماعات بزرگ رزمندگان، شناسایی رزمندگان ، ازدست ندادن رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمع کردن اینها در مکانی و سازماندهی کردن این عزیزان پیشکسوت و رزمندگان و آنهایی که در بحبوحه جنگ در حالت های سخت این کشور رفتند و کشور را نجات دادند.

زارع منصوری ادامه داد: اینها را ما نباید به آسانی از دست بدهیم اینها مکتب حاج قاسم اند، اینها دست پرورده ها و دانش آموختگان های حاج قاسم اند، باید در هر جایی هستند در تشکیلات بسیج و سپاه سازماندهی کنیم، به آنها برنامه دهیم و کار از آنها بخواهیم در یادواره ها دعوتشان کنیم، برنامه های ورزشی و فرهنگی برای آنها برگزار کنیم، همیشه آنها را داشته باشیم و روز به روز به تعدادشان اضافه کنیم.

وی افزود : مکتب حاج قاسم در همین جنگ ایران و عراق، جنگ عراق با داعش و سوریه با داعش و غزه و لبنان نبود، سراسر عمر حاج قاسم جنگ و مبارزه با استکبار و استبداد بود و در مقابل آمریکا و اسرائیل مباززه می کرد آرزویش بود که به دست آمریکایی ها به شهادت برسد که همانطور خداوند متعال دعایش را مستجاب کرد، آرزوی حاج قاسم این بود که در بیت المقدس نماز بخواند، آرزوی حاج قاسم این بود که مقام معظم رهبری پیش نماز در مسجد الاقصی شوند.

زارع منصوری بیان کرد : آرزوی حاج قاسم این بود جبهه مقاومت در سراسر عالم پیروز شوند، بیرق اسلام و پرچم اسلام در بیت المقدس در مسجد الاقصی برافراشته شود و زمینه سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) شود همه ما باید تلاش کنیم این مکتب را زنده کنیم .

وی افزود : دست به دست هم دهیم و همدیگر را از دست ندهیم، روز به روز به تعداد بسیجی ها و ایثارگران بیفزاییم، بسیج را تا می توانیم با برنامه های فرهنگی تقویت کنیم تا بتوانیم گوشه ای از مکتب حاج قاسم را جامه عمل بپوشانیم.

زارع منصوری یاد آور شد: همه بازماندگان از جنگ، پیشکسوتان عزیز، بسیجیان و آنهایی به عشق خداوند متعال پایشان را تا اهواز گذاشتند و در مناطق جنگی رفتند در صف رزمندگان اسلام شرکت کردند چه یک روز چه چندین سال سفارش و خواهش می کنم پشت سر مقام معظم رهبری و ولایت باشیم و از نظام و انقلاب و خون شهدایی که هزاران جوان عزیز از این سپاه و بسیج و از این کشور خونشان به پای این انقلاب و نظام و ولایت ریخته شده نباید به آسانی از دست بدهیم، نباید به آسانی خسته شویم از میدان بیرون رویم سهل انگاری نکنیم باهمان روحیه ای روز اول بودیم تا آخر بمانیم.

وی خاطر نشان کرد: با اخلاق و برخورد خوب خود وبا انتقال تجارب چندین ساله ای که در اوایل انقلاب و جنگ داشتیم بتوانیم به نسل جدید منتقل و انقلاب را بیمه کنیم و پشت سر مقام معظم رهبری باشیم زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.

ارسال نظرات