خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین:

کاهش 63 درصدی پرونده های معوق در دادگستری استان قزوین

ابلاغ دستورالعمل " رسیدگی به پرونده های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها" از سوی ریاست معظم قوه قضائیه، از دی ماه سال گذشته تاکنون 63درصد پرونده های معوق تعیین تکلیف گردیده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۸۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: : با ابلاغ دستورالعمل " رسیدگی به پرونده های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها" از سوی ریاست معظم قوه قضائیه، از دی ماه سال گذشته تاکنون 63درصد پرونده های معوق تعیین تکلیف گردیده است.


وی افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون از 12910 پرونده به 8137 فقره پرونده رسیدگی شده و تعیین تکلیف شده اند.


مقام ارشد قضائی استان در خصوص به کارگیری اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به رسیدگیهای قضائی گفت: بازرسی های دوره ای و مستمر با استفاده از کارگروه بازرسی تخصصی از شعب و حضور کارمندان قضایی و اداری شعبه ها خارج از ساعت اداری از جمله اقداماتی بود که سبب کاهش آمار پرونده های مسن و معوق در دادگستری استان شده است.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه تصریح نمود: تهیه بسته دادرسی الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در قالب تشکیل جلسات از طریق پیام رسان های داخلی، تشکیل جلسات از طریق ارتباط تلفنی و برگزاری دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان نیز در کاهش آمار پرونده های معوق نقش بسزایی دار که در صورت توسعه و تامین منابع مالی و الزام همکاران آثار مثبت آن بیش از گذشته روشن خواهد شد..

1010/پ30

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار